Zelení: Ministerstvo dopravy a SŽDC by měly přepracovat nový jízdní řád

19.11.2015 21:50 | Zprávy

Strana zelených (SZ) nesouhlasí se změnami jízdního řádu, platného od 13. prosince 2015, který omezí zastavování některých mezinárodních vlaků v České Třebové a Kolíně.

Zelení: Ministerstvo dopravy a SŽDC by měly přepracovat nový jízdní řád
Foto: zeleni.cz
Popisek: Logo Strany zelených

SZ žádá ministerstvo dopravy a Správu železniční dopravní cesty, aby svůj přístup přehodnotily a upravily jízdní řád tak, aby všechny mezinárodní vlaky kategorií railjet a EC v Kolíně i v České Třebové zastavovaly.

Podle nového jízdního řádu nebudou expresy kategorie railjet na trase Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec (Graz) a zpět zastavovat v Kolíně a expresy kategorie EC na trase Praha – Brno – Bratislava – Budapešť a zpět (až na jednu výjimku) nebudou zastavovat v České Třebové.

„Z kteréhokoliv místa České republiky by mělo být umožněno s minimem přestupů cestovat do zahraničí,“ uvádí obecnou zásadu dopravní politiky strany zelených Tomáš Tužín, vedoucí dopravní sekce SZ.

V daném případě by se umožnilo jak spojení do Rakouska potenciálním cestujícím z Kolína a jeho spádového území, tak i spojení na Slovensko a do Maďarska potenciálním cestujícím z České Třebové a jejího spádového území. „Je nelogické, aby mezinárodní vlaky railjet a ECKolínem nebo Českou Třebovou projížděly, když na Slovensku, v Maďarsku i v Rakousku ve srovnatelně velkých nebo dokonce menších městech zastavují – jmenovitě v Kútech, Nových Zámcích, Štúrovu, Vácu, Vyšegrádu, Brucku an der Mur či Kapfenbergu. Ministerstvo dopravy by proto mělo jízdní řád doplnit,“ říká Jana Drápalová, předsedkyně Strany zelených.

Projíždění Kolína a České Třebové by bylo odůvodnitelné, pouze pokud by tím byla zkrácena jízdní doba mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem. To ale nový jízdní řád nepřináší.

„V Kolíně i v České Třebové mají být k mezinárodním vlakům zajištěny přípoje vlaků dálkových i regionálních. Díky vyšší četnosti spojení a přestupních návazností by byly podstatně zlepšeny možnosti cestování i u vnitrostátních spojů. Obyvatelé sídel ve spádovém území obou uzlů by získali častější a rychlejší spojení prakticky do celé republiky,“ uvádí Jakub Kutílek, předseda pardubické krajské organizace SZ a člen dopravní sekce.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

9:15 Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

Vláda Petra Fialy zase sestavila výrazně schodkový rozpočet. Schodek 230 miliard korun v situaci, kd…