Parkovací dům stál celkem 246 mil. Kč, je v něm celkem 244 parkovacích míst. Z nich je 144 určeno pro úředníky, dalších 100 míst bude v režimu P+R (park + ride). Předpokládá se tedy jejich využití dojíždějícími do města, kteří by následně měli přestupovat na tramvaj. Za tím účelem se přesouvá zastávka Rybníček směrem k obchodnímu domu Forum. Tím se naplní podmínky dotace, dle kterých je možné podpořit parkovací domy P+R, jen pokud jsou maximálně 200 m od zastávky městské hromadné dopravy.
„Předně je třeba zpochybnit myšlenku, že řidiči budou z tohoto parkovacího domu přestupovat na tramvaj. Nedává přeci smysl, aby někdo zaparkoval v samotném centru města, a následně odjel tramvají někam na jeho okraj. Těch 100 míst tak úplně zbytečně zavléká další auta do centra, řidiči budou do parkovacího domu najíždět kolem místa s největší frekvencí lidí ve městě, tedy terminálu Fügnerova. Jde o jednoznačný podvod, aby se využily evropské dotace původně určené pro mnohem smysluplnější dopravní řešení,“ kritizuje stavbu Jindřich Felcman, opoziční zastupitel Liberce za Zelené.
Další otázkou je cena. Jedno parkovací místo vychází na 1 milion Kč. Dle platných norem musí mít jedno parkovací místo na délku 5 metrů, na šířku 2,5 metru. Tedy 12,5 m2. Cena za 1 metr čtvereční parkovacího místa tak vychází na 80 000 Kč.
Anna Kšírová, liberecká zastupitelka za Zelené, upozorňuje na bizarní paradox: „Zatímco náklady na novostavbu bytu dnes vychází zhruba na 65 000 Kč za metr čisté podlahové plochy bytu, „ubytování“ pro auta je zde ještě o čtvrtinu dražší. Za takové situace je paradoxní, že si Liberecký kraj volí jako investiční prioritu zrovna takto vyprojektovaný parkovací dům.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV