Naplnění této koncepce by znamenalo pouze další nárůst poptávky po silniční dopravě a výstavbě další silniční infrastruktury, a tedy úplnou rezignaci na ambici přesunout nákladní dopravu ze silnic na šetrnější a efektivnější železnici.
“Pro udržitelný rozvoj nákladní dopravy je naopak nezbytné dostat železnici co nejblíže zdroji a cíli cesty a narovnat ekonomické podmínky mezi železniční a silniční dopravou. Proto Zelení požadují rozvoj obslužné nákladní dopravy na všech tratích a podporu obnovy a výstavby vleček do průmyslových a skladových areálů. Současně je třeba zpoplatnit všechny pozemní komunikace pro nákladní dopravu, obdobně jako i železniční dopravci platí za každý ujetý kilometr,” konstatoval předseda Zelených Matěj Stropnický.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV