„Podléhat snahám o splavnění Labe výstavbou jezu považujeme v době, kdy vody v řece ubývá, za vysoce nezodpovědné, proto vítáme rozhodnutí, které vláda dnes učinila,“ říká krajský předseda Strany zelených Jiří Škoda.
K současnému projektu výstavby plavebního stupně Děčín vznesli zelení celou řadu připomínek. Tou nejzásadnější je fakt, že ani napotřetí není dokumentace kompletní a některé varianty nebyly posouzeny tak, jak požadovalo ministerstvo životního prostředí. Výhrady znějí i z Německa.
„Negativní dopady na přírodu v souvislosti s výstavbou plavebního stupně v žádném případě nebyly posouzeny v dostatečné míře. Proto by dokumentace mohla být úspěšně napadnuta soudní cestou již jen z formálních důvodů,“ říká Wolfram Günther, mluvčí pro otázky životního prostředí frakce BÜNDNIS 90/DIE GRÜNEN v Saském zemském sněmu, a pokračuje: „Celoroční lodní doprava hromadných nákladů po Labi je a do budoucna zůstane výběhovým modelem. Základním problémem spolehlivé splavnosti jsou extrémní nízké stavy vody. Počet dnů s nízkým stavem vody v Labi v posledních letech trvale rostl. V roce 2015 se objem lodní dopravy na Labi propadl na historické minimum. A na tom se nic nezmění. Klimatické změny tento problém v budoucnu dále prohloubí.“
„Chybějící vodu si nemůžeme dostavět ani nabagrovat. Labe není pro spolehlivou a rentabilní vodní cestu vhodné,“ dodává Jiří Škoda.
O tématu se chystají Zelení komunikovat i s veřejností. Na 11. června chystají cyklojízdu, jejíž trasa povede právě na březích Labe ohrožených stavbou plavebního stupně. „Chceme dát lidem možnost setkat se se zástupci Strany zelených z obou stran hranice, diskutovat s místními politiky i projet se krásnou polabskou krajinou,“ říká předsedkyně Strany zelených na Děčínsku Monika Krajčovičová.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV