Zemánek (ČSSD): Dálnice, dálnice, dálnice – vagony, vagony, vagony aneb Matoucí billboardy

31.08.2016 7:31 | Zprávy

Populismus (z lat. populus – lid), jedná se o tendenci odvolávat se na „vůli lidu. Populismu využívají politici jak k získání, tak k udržení moci. Populistický program nebývá většinou ideologický; jeho základem jsou především sliby, že budou vyřešeny nejnaléhavější problémy. Populističtí politikové se přitom obracejí přímo na lid, bez ohledu na tradiční politické metody a postupy. Popularitu získávají většinou jednak díky rétorice, založené na kritice vládnoucí elity, jednak díky umění říkat to, „co chtějí lidé slyšet“, např. líbivá hesla „Víme jak na to“ či „Umíme makat“, což v případě budování dálnic, silnic, okruhů či mýtného systému u voličů dávno vzalo za své a v novém programu ANO se raději ani neobjevilo.

Zemánek (ČSSD): Dálnice, dálnice, dálnice – vagony, vagony, vagony aneb Matoucí billboardy
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

Stavební „boom" na Slovensku oproti České republice bude pokračovat i v dalších letech díky podpoře realizace jednoho z největších PPP projektů v oblasti dopravní infrastruktury ve střední Evropě a to obchvatu Bratislavy D4 – R7, které postaví konsorcium „Obchvat Nula" tvořené společnostmi Cintra, Macquarie Capital a PORR AG. Došlo již k uzavření smluv o financování a souvisejících zajišťovacích institutů (financial close), které de facto znamená oficiální zahájení realizace projektu téměř 60km dlouhé komunikace. Celková výše investice bude přes miliardu eur.

Španělsko-australsko-rakouské konsorcium, tvořené firmami Cintra, Macquarie Capital a PORR AG, odpovídá v rámci třicetileté koncese nejen za projektování, kompletní výstavbu, financování ale i za provoz a údržbu tohoto projektu. Zakázka na stavební práce činí 860 mil. eur. Koncesionář zadal zakázku na stavební práce společnému podniku složenému z Ferrovial Agroman a PORR Bau GmbH. Stavební práce mají být ukončeny již na konci roku 2020. Poté vstoupí v účinnost třicetiletá koncese na provozování a údržbu, což jako dlouholetý bývalý správce dopravních staveb na území hl.m. Prahy ve věčně špinavých montérkách dokáži posoudit a uznale ocenit. Finančním poradcem konsorcia je společnost Macquarie Capital. Na financování se podílí Evropská investiční banka (EIB) částkou přibližně 426 mil. eur.

Zadání ze strany státu je výrazně snížit dopravní zatížení v Bratislavě, hl.m. Slovenské republiky. Pro tisíce lidí dojíždějících denodenně do města ze severovýchodu, resp. z jihu, bude tak jejich cesta do práce rychlejší a bezpečnější. Projekt D4 -R7 zahrnuje výstavbu přibližně 27 km dlouhého úseku dálnice D4 mezi Jarovcemi a Račou a přibližně 32 km dlouhého úseku rychlostní silnice R7 mezi Prievozem a Holicemi.

Začátkem ledna 2016 jsem jako zaměstnanec ŘSD uveřejnil blog, který by obdobným způsobem mohl řešit financování a kontrolu plnění ze strany státu u projektů dopravní infrastruktury v ČR viz. zde a napravit tak nemohoucnost managementu MD a ŘSD v případě investiční výstavby, připouštím, že i dílem zpackané implementace EIA či nedostatečně funkčního systému výkupu pozemků.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Pavel Fischer byl položen dotaz

,,Není moudré dávat stranou možnost členství Ukrajiny v NATO" - tvrdíte Vy.

A slibovat Ukrajině něco, co je nereálné, je podle vás v pořádku a fér i vůči Ukrajině? Nebo fakt věříte tomu, že by se vstupem Ukrajiny do NATO všichni souhlasili? Pokud vím, tak je souhlas všech členských států podmínkou pro vstup. Nebo ne?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Konečná (KSČM): Chceme velké změny, ne jen kosmetické úpravy

4:31 Konečná (KSČM): Chceme velké změny, ne jen kosmetické úpravy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k úloze levice v politice