V uplynulých dnech si o něm například mohli také číst návštěvníci sítě Bageterie Boulevard. V článku, který se objevil na listech papíru na táccích, na kterých obdrží zákazníci vybraný pokrm, upoutal již samotný titulek: Okamura kandiduje omylem – s „vysvětlujícím“ podtitulkem: Známý podnikatel si spletl hrady.
Text pak pokračuje následně: „Překvapivá informace prosákla z týmu prezidentského kandidáta Tomia Okamury. Známý Čechojaponec se totiž hlásí o funkci omylem. Myslel si prý, že jde o nominaci do soutěže Takešiho hrad, nikoli na Pražský hrad.“
Schumafuk: Povinná seppuka a kimono pro školáky
Tím však rozhodně článek nekončí. „Pan Okamura prosazuje zavedení povinné rituální sebevraždy seppuku pro politiky přistižené při korupci, kimono jako stejnokroj pro děti na základních školách a přejmenování hory Říp na Fudji 2,“ vysvětlil prý mluvčí Okamurova týmu Jemito Schumafuk. Kuchař jejich týmu pak ještě prozrazuje změny některých státnických rituálů.
SLEDUJEME téma: Vyřazení prezidentských kandidátů
„Místo chleba a soli bude pan Okamura při vítání zahraničních delegací používat sushi a wasabi, čímž hosty připraví na syrové podnikatelské prostředí a řadu legislativních problémů, které naši zemi pálí,“ stojí dále na letáku, na kterém lidé svačí či obědvají. Politolog a ekonom Pavel Poptávka tam pak ještě odhaduje, že Okamurova prezidentská kampaň bude velkolepá. Podpořit by ji měl údajně nadnárodní výrobce pracích prášků a mýdel, čemuž odpovídá slogan: „S Tomiem republiku umyjem“.
SLEDUJEME téma: Přímá volba prezidenta
Zaměřeno jen na Okamuru?
ParlamentníListy.cz zjišťovaly, co bylo hlavním důvodem zájmu o Tomia Okamuru u zmiňované bageterie a zda se podobné pozornosti budou moci výhledově „těšit“ i třeba další kandidáti o post hlavy státu.
„Snažíme se každých 14 dnů texty obměňovat, nicméně vždy jsou uvedené ve stylu politické satiry na aktuální témata v oněch dnech. V minulosti si tak lidé s nadsázkou a humornou formou mohli přečíst článek například o lobbistovi Marku Dalíkovi, nelze vyloučit, že si v příštích dnech přečtou naši zákazníci i o dalších politicích či třeba i kandidátech na prezidenta. Nutno předeslat, že účelem takových textů není nikoho zesměšňovat, jen pobavit a upozornit na aktuální dění,“ prozradila na dotaz redakce PR manažerka bageterie Klára Horáková.
Transparency International - Oamurovo financování kampaně v mlze?
Již na vážnou notu je třeba k prezidentské kampani Tomia Okamury dodat, že v úterý zveřejnila nezisková organizace Transparency International ČR hodnocení financování předvolebních akcí jednotlivých kandidátů. Vyplynulo z něj, že nejméně transparentní kampaň má z celkem 11 kandidátů právě senátor Tomio Okamura, po něm Jana Bobošíková. Padalo dokonce obrazné srovnávání o tom, že financování kampaně Tomia Okamury je v mlze. Proti tomu se však ihned písemným vyjádřením pro média ohradil Jaroslav Novák Večerníček, vedoucí jeho volebního týmu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Hechtová