Podané rozklady mají jediný cíl: zdržovat, zavalit úřady dalším papírováním a nikoliv chránit přírodu a člověka. Důsledkem je pravý opak: pokračující zahlcení obcí tranzitní dopravou s negativními dopady na životní prostředí i bezpečnost. Spolek Děti Země uplatňuje svou obvyklou procesní zdržovací taktiku, kdy v rámci rozkladu požaduje přezkoumat všechna podkladová závazná stanoviska příslušnými nadřízenými orgány podle správního řádu.
V praxi to znamená ověřování a potvrzování všech dokumentů, vyrozumění všech účastníků stavebního řízení, až poté je možné rozhodnout a vydat pravomocné stavební povolení. Naším zájmem je rozhodnout o rozkladu co nejdříve, aby se mohlo začít stavět, každému soudnému člověku ale musí být jasné, že to nejde ze dne na den.
Faktem také je, že po letech stavebního útlumu, kdy nejen že nebyly zahajovány nové stavby, ale zásadně vázla i jejich příprava, jsme na Ministerstvu dopravy za poslední roky dokázali výrazně zrychlit tempo příprav nových staveb. Jen v letošním roce chceme zahájit výstavbu 140 kilometrů nových dálnic. Pár měsíců zdržení nemůže nic změnit na faktu, že jsme výstavbu dálnic konečně rozhýbali.