„Majitelé reklamních zařízení mají od 1. září podle zákona o pozemních komunikacích 5 pracovních dnů na jejich odstranění. Následně budou jednotlivá Střediska správy a údržby dálnic ŘSD monitorovat, kde jsou billboardy na dálnicích v ochranném pásmu 250 metrů a na silnicích I. třídy v ochranném pásmu 50 metrů. Postupně bude předávat podklady silničně správnímu úřadu, tedy Ministerstvu dopravy, resp. krajskému úřadu za účelem vydání výzvy.“ vysvětluje ministr dopravy Dan Ťok další postup.
Silničně správní úřad musí poté, co se dozví o existenci billboardu umístěného v rozporu se zákonem, do sedmi dnů vyzvat majitele k odstranění nelegálního reklamního poutače, vlastník musí pak do pěti dnů nejpozději billboard odstranit. Pokud vlastník billboard neodstraní, úřad musí do 15 pracovních dnů zajistit zakrytí a následně likvidaci na náklady vlastníka.
„Jinými slovy, budeme monitorovat, následně odejdou první výzvy cca v polovině měsíce a na přelomu září a října se může začít zakrývat a pak postupně demontovat nezákonné reklamní poutače. Jen na dálnicích je jich kolem tisícovky, takže to potrvá další měsíce,“ dodává ministr.
U silnic I. třídy musí konat silniční správní úřad kraje. Ten může likvidaci billboardů provést prostřednictvím svých správ a údržeb silnic, případně se dohodnout o realizaci ohledně reklam umístěných přímo na stavbě silnice I. třídy s ŘSD ČR.