„Stanice, které se do konce listopadu do systému nezaregistrují, nebudou smět vydávat platný protokol o měření emisí. V současné době je zaregistrováno přes tisícovku emisních stanic z celkových 1 800“, říká ministr dopravy Dan Ťok.
Počet SME není státem na rozdíl od STK nijak regulován. Je proto možné, že některé stanice měření emisí, které v minulosti získaly povolení činnost vykonávat, ale dnes už nejsou aktivní, nebo nechtějí pokračovat, se do systému nepřihlásí.
Zdokumentování přítomnosti auta při měření na lince by mělo zabránit podvodům při měření emisí. Nebude se už moci stát, že vozidlo kontrolou prošlo, aniž by ve skutečnosti stanici navštívilo. Od prosince už také nebude možné, aby vozidlo, které neprojde měřením na jedné stanici, odjelo „zkoušet štěstí“ na jinou. Protokoly měření totiž budou kromě fotografií obsahovat také časy a dobu kontrol. Záznamy v systému navíc nebude možné přepisovat.
Mechanici na emisích budou stejně jako na STK dokumentovat pohled na vozidlo zepředu i zezadu, výrobní štítek, tachometr a VIN kód. Snímky poslouží i jako další zdroj kontroly počtu najetých kilometrů. Změna zároveň zjednoduší administrativu na stanicích měření emisí. Pokud jednou stanice zapíše údaje o vozidlu do systému, tak při dalším měření už jej pouze vyhledají a nebudou muset údaje zapisovat znovu.
Aktualizovaný seznam stanic, které měření emisí smějí provádět, budou mít motoristé k dispozici na webu ministerstva dopravy (ZDE) 1. prosince.