Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.08.2014 14:30:54

Návrh ministra vnitra opravdu není šťastný

Návrh ministra vnitra opravdu není šťastný

Dnes informovaly sdělovací prostředky, že ministr vnitra Milan Chovanec uvažuje o zavedení dobrovolnictví při zabezpečování veřejného pořádku v obcích a ve městech. Tento návrh je opravdu nešťastný a to hned z několika důvodů. Tím prvním je negativní

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 Druhým důvodem je skutečnost, že dnes ve většině měst i větších obcí působí příslušníci městské a obecní policie. Ti ze zákona mají dohlížet na dodržování obecně závazných vyhlášek a  mají působit ve prospěch bezpečnosti občanů. Že v řadě případů spíše řeší bezpečnost silničního provozu je nasnadě a je to zodpovědností starostů a samospráv.

Stálo by za to se zaměřit na jejich vytíženost a na přínos těchto policistů k zajištění vnitřní bezpečnosti země.Vím, že existovali úvahy směřující k rozšíření jejich pravomocí a k zapojení obecních strážníků do řad příslušníků bezpečnostních sborů.

Problematické je také jisté pravidlo, které platí v demokraciích na západ od nás. Tím je skutečnost, že státní rozpočet ministerstva vnitra je v demokraciích nižší než rozpočet ministerstva obrany. V autoritářských a nedemokratických zemích je tomu právě naopak. V naší zemi je například výše rozpočtu kapitoly 307 pro obranu 42 miliard korun, naproti tomu rozpočet kapitoly 314 (ministerstvo vnitra) je ve výši téměř 54 miliard korun. Lze namítnout, že rozpočet pro Policii ČR je toliko 28 miliard Kč, ale k tomu je nutno započítat i velkou část rozpočtu na plnění úkolů MV. Zároveň k zajištění vnitřní bezpečnosti máme téměř 41 000 policistů a k zajištění vnější bezpečnosti tabulkových necelých 21 000 vojáků.

Česká republika je země, která by měla efektivně vynakládat finanční prostředky na zajištění vlastní bezpečnosti a bezpečnosti občanů. Domnívám se, že striktní dělení bezpečnosti na vnitřní a vnější je při současných bezpečnostních hrozbách zastaralé. Dle mého názoru je bezpečnost nedělitelná a pouze jedna. Z tohoto pohledu by měla vláda analyzovat současný stav v silových ministerstvech a navrhnout takové řešení, které by bylo nejen efektivní z pohledu vynakládaných peněz, ale které by také umožnilo větší a snadnější zapojení armády v rámci Integrovaného záchranného systému.

Ale tak jako Armáda České republiky se snaží nahradit nenaplněnost armády vojáky aktivních záloh (návrh zákona je připraven a počítá s cca 5000 osobami, které mají v době míru nahradit v útvarech scházející profesionální vojáky), tak také policejní asistenti zřejmě mají podpořit početní stavy policistů. Oba návrhy jsou špatné a odporují Bezpečnostní strategii ČR. Například aktivní zálohy mají být cvičeny pro případ ohrožení země a mají doplnit potřeby státu pro případ částečné mobilizace. Ale v dobách míru by naše armáda měla mít dříve odsouhlasený minimální počet vojáků z povolání, daný koncepcí z roku 2003. 

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama