Jak dál s veřejným dluhem?
Nová vláda si ve fiskální oblasti neklade příliš silné cíle. Formulace, že „udrží schodek pod 3% HDP“, je cílem, který není ani příliš ambiciózní, ani mobilizační. Není k němu potřeba nic více, nežli udržet to, co již je.
Nenarodili jsme se sami pro sebe, ale proto, abychom sloužili své vlasti. ( Jindřich IV.)
Nová vláda si ve fiskální oblasti neklade příliš silné cíle. Formulace, že „udrží schodek pod 3% HDP“, je cílem, který není ani příliš ambiciózní, ani mobilizační. Není k němu potřeba nic více, nežli udržet to, co již je.
Jedni jsou kamarádi Andreje Babiše a jiní se nehodí do party, a tak je potřeba je osolit a ještě jim to pěkně nandat ve vlastních novinách.
Výsledkem nezměrného diletantismu vlády Petra Nečase a především pak produktů politického marketingu typu bývalého ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského je velmi obtížný systém vypisování veřejných zakázek.
Za velmi nepovedený považuji nápad generálního ředitele pražského Dopravního podniku Jaroslava Ďuriše na zvýšení cen jízdného ve veřejné dopravě v hlavním městě.
Nejvyšší nezaměstnanost v historii ČR je výsledkem chybné politiky předchozích vlád.
Když jsem na podzim 2011 podle řady neklamných příznaků odhadl, že české hospodářství v roce 2012 zaznamená pokles, nespletl jsem se.
O tom, že zahraniční politiku českého státu nelze již dělat hůře, nežli to po sedm let dělal ministr Schwarzenberg a obě pravicové vlády, nemám vcelku pochybnost. Pohříchu, českou veřejnost to příliš nezajímalo.
Jmenování Jiřího Rusnoka do Bankovní rady České národní banky se všeobecně očekávalo. Možné ne až s takovou rychlostí, ale očekávalo. Mám ovšem k tomuto kroku prezidenta Zemana několik výhrad.
Hlavním poznatkem českých novinářů z inaugurace nové vlády nebyl program koaličního kabinetu nebo plusy a minusy nových ministrů, ale faux pas na Hradě vedené po ose Sobotka – Zeman.
Zpráva Evropské komise o stavu korupce v jednotlivých zemích pro nás opět nevyšla dobře.
Na doméně Paroubek.cz byl spuštěn web k volbám do Evropského parlamentu
Dluh sektoru vládních institucí (veřejných financí) dosáhl v roce 2013 úrovně 46,1 % HDP a skočil tak o polovinu od roku 2008.
Když se v poslanecké sněmovně projednával "revoluční" návrh novely zákona o sociálněprávní ochraně dětí z dílny tehdejšího ministra práce a sociálních věcí Drábka, vystupoval jsem proti takovému experimentu velmi silně.
_
Když se po volbách v roce 2010 a po vstupu strany Věci veřejné do koaliční vlády začali ve státní správě objevovat lidé napojení na bezpečnostní agenturu ABL, byl z toho humbuk.
Grémium strany LEV 21 – Národní socialisté nově pověřilo vedením volebního týmu strany ve volbách do Evropského parlamentu v roce 2014 tajemnici pražské organizace LEV 21 v Praze Kateřinu Průdkovou.
..
Předběžné rozhodnutí rozhodčího soudu mezi hlavním městem Prahou a společností Metrostav dokazuje naprostou neschopnost vedení pražského magistrátu.
Politické novátorství nové koalice je bezhraničné. První kvaziproblém, který se objevil ještě před vznikem vlády, ukazuje, jak si hlavní hráči budoucí vlády představují vzájemnou komunikaci.
Musím jednoznačně přiznat pravdu Andreji Babišovi, pokud tvrdí, že je pouze jeho osobní věcí a věcí každého ministra, koho si vybere za svého náměstka. Do toho mu nemá kdokoliv co povídat.