Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

ministr dopravy

Rezignace mě nepřekvapila. V úvodu je odpovědi je férové připomenout, že ministr Prachař některé úkoly splnil – podařilo se nám např. odblokovat výkupy pozemků, zaznamenal jsem posílení pozice státu vůči dodavatelským firmám, celkem slušný spád nabraly i opravy na D1. Bohužel řada dalších věcí se panu ministrovi začala hromadit – zpozdil p

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

volební systém

Dobrý den. Nejdříve upřesnění – Volební výbor, jehož jsem členem, má na starost volení členů mediálních rad. To je trochu jiná disciplína. Rád vám však odpovím coby Předseda Volební komise Poslanecké sněmovny. Vámi zmíněné hlasy pro kandidáty, kteří nakonec nemohou být zvoleni, rozhodně nepropadnou. Tyto hlasy připadají prvnímu „náhradníkovi“.

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

komunální volby

Dobrý den. Toho rozporu jsem si všiml také,  ale neměl by v něm být problém. V každé demokratické straně je normální přítomnost vícero názorových proudů, diskuzí a variant. Vysvětlení vidím v různých úhlech pohledu na věc. Optikou Andreje Babiše je nyní hlavním úkolem Hnutí ANO pracovat ve vládě a ve sněmovně. Širokou člensk

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

diskriminace

Podle mého názoru to diskriminační je a Evropská komise by s tímto měla mít problém.  Myslím si, že zpoplatnění dálnic je rozumný krok – německá síť je ohromná a stát musí mít prostředku na její obnovu a rozvoj.  Musí však vybírat férově ode všech řidičů, kteří ji používají, nezávisle na jejich původu či sídle.

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

váš "nepostačující" příjem z jiného pohledu

Váš pohled na věc mě mrzí. Snažil jsem se říct to, co se ostatní říct bojí. Po chodbách sněmovny nadávají, že mají platy nízké, že rozhodují o vážných věcech, jezdí po republice a trpí jejich osobní život. A pak voličům do médií s klidnou tváří tvrdí, že  vše je v pohodě a že takový plat stačí. <p style="margin: 0cm 0cm 0pt; text-al

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

modré majáky

Modrý majáček je jednoznačně výjimečná záležitost. Kromě bezpečnostních složek státu by je podle mě měli mít členové vlády, premiér i všichni ministři. Dnes a denně vidím jejich náročný program a pro jejich přesun po republice to má smysl.

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

hybrid

Za ministra nemohu mluvit, proč nezveřejní svůj email netuším. K Vašemu dotazu: s přímými dotacemi (podporou) u hybridů či elektromobilů to není jednoznačné. Např. v Nizozemsku je vláda štědře dotuje, ale efekt není jednoznačný – zase tolik lidí si je nekupuje. Jinou cestou jdou Švýcaři – v praxi zjistili a ověřili si, že lidi v

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

doplnění předchozího dotazu

Vašemu upřesnění rozumím – a odpovídám ano. Stojí to za úvahu, myslím, že na již stávající značení přidat údaj vzdálenosti ve formě číslovky by nemělo být problém.  Brzy budu mít jednání se Správnou a údržbou silnic v našem – Pardubickém kraji – a schválně se na tuto věc přeptám. Pokud to půjde jednoduchým způsobem, mohly by se potom insp

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

doprava

Dobrý den. Omlouvám se za mírné zpoždění a zasílám odpovědi:Pokud vím, tak novela neřeš

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

zpoplatnněí silnic

Dobrý den. Problém bych rozdělil na nákladní a osobní dopravu. U osobní mi přijde férové zpoplatnit draze budovanou infrastrukturu – tedy dálnice, popř. silnice 1. třídy. Ovšem nejen pro cizince, ale pro všechny, jinak je to diskriminační. Líbí se mi například Norsko. Tam postaví drahý tunel, dají k němu závoru a zpoplatní ho pro všechny.

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

Co vás, krom kritiky minulých vlád, spojuje?

Nevím, kde přesně jste zachytila tento názor našeho předsedy. Nemohu ani souhlasit s tím, že v hnutí nemáme společné hodnoty. Spojuje nás zájem na zásadních programových bodech hnutí – jako je efektivní správa státu,  odhalení a zastavení korupce při zadávání nákupů, celková změna přístupu úředníků a politiků k výkonu jejic

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

trestní odpovědnost politiků

Dobrý den.  Pokud ÚS zrušil kauci, tak je to jeho právo a já budu tento názor ctít. Těm, kteří kvůli kauci museli živnost zavřít, bych se nedivil – je logické, že budou chtít ušlý zisk vymáhat. A jsme u jádra problému. K odpovědnosti se dnes nikdo nepřihlásí a politici, kteří tyto kauce odhlasovali (lze snadno dohledat) se k 

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

program ANO

Dobrý den. Vámi zmíněné „změny názorů“ mě netěší, ale dovolím si skutečnost poupravit. Spíše jde o to, že jsme trochu jiní než standardní strany. Pokud předseda Andrej Babiš něco cítí, řekne věc rovnou a naplno. To, co vnímáte jako změnu, je ústupek koaličnímu partnerovi. Hnutí ANO není ve vládě samo, ale musí vyjednávat  kompromisy ja

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

stav českých aut a silnic versus poplatky

Přiznávám upřímně, že tento nápad se mi docela líbí.  Chápu, že nepomůže úplně všem lidem, ale to se povede málokdy. Věřím však, že spoustu lidí by to ke koupi novějšího vozu motivovalo a v součtu (za celou republiku) bychom dosáhli pozitivního efektu. Jsou tam však velká rizika – každá umělá podpora, dotace apod. pokřivuje trh a také

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

k dopravě

Dobrý den. Omlouvám se za hodně opožděnou odpověď. Dopravou se skutečně intenzivně zabývám, ale času je stále málo. K vašim otázkám: 1) jsem rozhodně velkým zastáncem zpřísnění. Mladí řidiči jsou nerozumní, mají pocit, že za silným motorem vládnou světu a následky jsou strašlivé. Takže jednoznačně ano – jsem pro řidičák na zkoušku. MD aktu

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

Proč má u Vás větší váhu nepředvídatelná ideologie (USA,EU,Ukrajina), než hospodářská soutěž?

Mrzí mě, že jsem vás popudil k tak trochu emotivní reakci. Určitě jsem to nemyslel ideologicky a určitě nejsem odpůrcem všeho ruského. Ba naopak – mám rád hudbu Čajkovského nebo Rachmaninova, přečetl jsem pár věcí od Puškina, vysekávám poklonu transsibiřské magistrále nebo ruským úspěchům v kosmu. Možná tedy odpovím jinak. Právě kvůli

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

Vyřazení Ruska z tendru na dostavbu JET?

Dobrý den. Je to hodně citlivé téma. Rozhodně nejsem zastáncem amerického imperiálního přístupu a nejsem ani zarputilým bojovníkem proti Rusku. Spíše se snažím dívat na věc pragmaticky, z hlediska naší energetické nezávislosti. Plyn a ropu máme z Ruska – právě proto bychom elektrickou energii měli vázat spíše na západ. Jestli to bude

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

státní svátek

Dobrý den. Já osobně jsem v této věci liberální. Vyznávám zásadu, ať se každý rozhodne svobodně, pokud to nemezuje jiného. Pokud chtějí mít obchody otevřeno, ať otevřou. Spíše bych se snažil působit pozitivně na lidi – ať nechodí do obchodů, ale jedou raději na výlet, do přírody nebo za kulturou. Regulaci bych v tomto případě nechal n

Ing. Martin Kolovratník
Ing. Martin Kolovratník odpověděl na dotaz

stáčení tachometrů

Stáčení tachometrů lze už dnes podle práva považovat za trestný čin (pokud dojde ke škodě vyšší než 5000 ,- Kč). Bohužel lidé se nebrání, jsou neopatrní a bojí se podvodníka žalovat. Zákon bych tedy neměnil, spíš bych tlačil na jeho důsledné uplatňování. A – ano. Pokud padne několik exemplárních trestů, na trh by to mohlo zapůsobit.