Ing. Ondřej Prokop

  • ANO 2011
  • Praha 11
  • územní plánování
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,51. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.04.2022 21:44:14

Stavba metra D byla dnes oficiálně zahájena, co to však znamená v praxi?

Stavba metra D byla dnes oficiálně zahájena, co to však znamená v praxi?

Dneska se v Praze zahajuje metro D. Přiznám se, že se ve mně mísí rozporuplné pocity. Na jednu stranu mám radost, že se nová linka metra konečně dotáhla do realizace a už brzy nám usnadní pohyb po městě.

Bylo na čase.. Na druhou stranu ale cítím jakési zklamání a smutek z toho, co stavbu metra D po celou dobu provázelo.Začalo to už tím podivným výběrovým řízením, které bylo nastavené tak, že znevýhodňovalo všechny možné uchazeče kromě těch, co to nakonec vyhráli. Na antimonopolním úřadě tehdy naše pochybnosti uznali, když to sami začali prověřovat. Nebudu se tady o tom znovu rozepisovat. Pokud chcete znát více podrobností, dám vám odkaz na mé minulé články do komentáře pod tento příspěvek.Primátor a jeho koalice si stavbu protlačili, ačkoliv byla cena za ní neskutečně vysoká a předražená. Upozorňuji, že to bylo ještě před válkou a před současnými ekonomickými problémy, když jsem poukazoval na to, že Praha hodlá stavět metro 2x dráž než například Francie. Příspěvek o tom, jak cena metra v Paříži je zhruba poloviční, vám dávám také do komentáře.Pak se ukázalo, že stavební dozor dostala od Prahy firma, která dohlížela na nechvalně proslulý tunel Blanka. Nebudu už znovu opakovat, co všechno se tenkrát kolem Blanky nepovedlo - zpoždění, prodražování, stavební chyby atd. Důležité bylo, že tato firma, která měla dohlížet metro D, byla zároveň v právním sporu s Dopravním podnikem. Zkrátka další podivný tah současné koalice.Tohle všechno samo o sobě stačilo podle mého názoru na to, aby se Praha trochu pozastavila a zkusila přehodnotit, zda opravdu postupuje správně a v zájmu Pražanů.. Nebo naopak, zda tímto pochybným jednáním nezpůsobí zbytečné škody v řádech mnoha miliónů, možná dokonce stovek miliónů korun.Tím to ale k překvapení všech neskončilo. Poté, co vypukla válka, se ukázalo, že Strabag (jedna ze stavebních firem podílejících se na stavbě metra D) je z části vlastněná ruským oligarchou, který je úzce napojený na Kreml a který z našeho pražského metra bude inkasovat podíl zisků. Nepřímo tak Praha financuje putinovské posluhovače. Nechci nijak napadat české vedení Strabagu nebo jejich české zaměstnance. Jedná se o soukromou firmu řízenou dle našich platných zákonu, a to je úplně v pořádku.Spíš si kladu otázku, jak může kabinet premiéra Fialy, který se tolik tváří jako spojenec Ukrajiny, netečně přihlížet a nic s tím neudělat? Jak je možné, že přes všechny sankce mohou ruští oligarchové dále inkasovat zisky z českých firem? Výplata dividend byla alespoň zmrazena, ale peníze se ruskému oligarchovi hromadí jako v kasičce a pokud vláda nezakročí, jednou je dostane.Jsem tedy sice vděčný, že metro konečně stojí.. Mnohokrát jsme v minulosti mluvili o tom, že ho chceme a potřebujeme.. Ale nešlo to zařídit lépe? Mrzí mě, že metro D bude už navždy provázet tato podivná a nepříliš příjemná pachuť.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama