Mgr. Lubomír Metnar

  • BPP
  • Moravskoslezský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.10.2018 22:48:00

Ministr Metnar se zúčastnil slavnostního představení letounu L-39 NG

Ministr Metnar se zúčastnil slavnostního představení letounu L-39 NG

L-39 NG představuje pomyslný milník pro domácí letecký průmysl.

 Dnešního slavnostního představení v AERO Vodochodech se zúčastnil ministr obrany Lubomír Metnar, předseda vlády Andrej Babiš, zástupce velitele Vzdušných sil plukovník Peter Lanči, náměstek ministra obrany Jakub Landovský a řada dalších významných hostů.

Ceremoniálem provázela moderátorka Lucie Výborná, která po krátkém představení slavnostního programu předala slovo prezidentovi AERO Vodochody Giuseppe Giordo. Ten upozornil zejména na význam tohoto nového podzvukového stroje, jehož předchůdci jsou stále zařazeni ve službách Armády České republiky, a to hlavně v Centru leteckého výcviku Pardubice. Armáda dodnes používá podzvukový bitevník L-159 Alca.

„Dnes se začíná psát nová historie vzájemné spolupráce. Česká armáda letadla této provenience v historii už měla, má je i v současné době a počítá s tím, že je budeme mít i v budoucnu,“ řekl ministr obrany Lubomír Metnar. Dodal, že první letouny zakoupí státní podnik LOM PRAHA pro využití v Centru leteckého výcviku Pardubice a smlouva na nákup nových letounů by měla být podepsána do konce letošního roku.

Moderní platforma

Letoun L-39 NG je moderní proudový letoun schopný plnit roli lehkého bitevníku a komplexního letounu pro plnohodnotný výcvik. Trup letounu L-39 NG se skládá z celkem 3365 dílů, přičemž zhruba 90 procent těchto trupových dílů je nových a pouze 10 procent dílů je převzatých z jeho předchůdce L-39 Albatros. Ten poprvé vzlétl 4. listopadu 1968, čímž dělí obě generace téměř 50 let.

Bitevník je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje a pohon obstarává moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, jehož výhodou mají být daleko nižší náklady na provoz než u konkurenčních letadel. Avionika je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka.

Aktuálně AERO Vodochody už zaznamenaly desítky objednávek na výrobu tohoto stroje.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama