Záměrem navrhované novelizace z pera SPD byla možnost postihnout tímto paragrafem i propagátory práva sharia a ostatních extremistických ideologií.
Ve svém příspěvku jsem (mimo jiné) zmínila, že je nepochopitelné, jak může náš právní řád tolerovat v našich mešitách kázání, která vybízejí k likvidaci jinověrců a Židů.
Následná rozprava se pak neodvíjela nad předloženým návrhem novely, ale prostřednictvím poslankyně za ODS paní Černochové nad tím, zda u nás máme nějaké mešity. Byla jsem atakována paní poslankyní za to, že prý matu veřejnost, jelikož u nás údajně nemáme mešity, ale jen modlitebny.
Nevím, zda je až tak důležité, jestli výzva k likvidaci Židů zazní v modlitebně nebo v mešitě. Přesto bych ráda paní kolegyni poučila. Jedna z popíraných mešit se nachází od roku 1998 v Brně ve Vídeňské ulici.
Podstatu sporu však nevidím v existenci mešit či modliteben, ale v ideologii, které někteří lidé nechtějí nastavit hráz a která se v těchto prostorách šíří.
Mnohdy se argumentuje tím, že nelze házet všechny muslimy do jednoho pytle. S tím lze jistě souhlasit. Nikdo také nehodlá stíhat muslimy za jejich víru. Jde nám o to bojovat proti ideologii a ne proti lidem. Dle mého jsou největšími oběťmi právě muslimové a především muslimské ženy, které následováním tohoto učení sami sebe degradovaly na bytosti druhé kategorie. Záměrně nehovořím o víře, neboť islám považuji opravdu za ideologii.
Příčinou islámského terorismu není pomatený (jak se nám některá média snažila vnutit) člověk, ale následovník této nelidské islámské ideologie. Jak jinak si vysvětlit, že z mnohdy spořádaných jedinců, se po jejich přistoupení k islámu stali fanatičtí islamisté. Jak tedy vysvětlit, že potomci třetí generace migrantů, kteří vyrůstali v našem prostředí a byli ovlivňováni naším kulturním prostředím, se stanou vrahy, kteří sednou do náklaďáku a najedou do svých spoluobčanů? Je to prostě tím, že jednají v souladu s učením, které následují, nebo ke kterému se připojili a které je k takovým činům vybízí a slibuje těmto mučedníkům lákavou posmrtnou odměnu.
Příkladem vlivu této nenávistné ideologie mohou být i čeští konvertité jako je třeba pan Vladimír Sáňka, šiřitel nenávistné knihy „Základy tauhídu-islámský koncept Boha“. Je pravděpodobné, že pokud by se pan Sáňka nestal muslimem, asi by podobné názory nikdy nešířil.
S toho je tedy jasné, že musíme cílit na onu ideologii, která dokáže takovéto jedince plodit, neboť právě ta je toho příčinou. A právě proto příslušnou novelu budu podporovat a je mi úplně jedno, zda její oběti káží své bludy v mešitě nebo modlitebně.