RNDr. Petr Nečas

  • ODS
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,78. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

14.01.2011 14:12:47

Náklady na přistoupení k euru jsou stále vysoké

Náklady na přistoupení k euru jsou stále vysoké

Česká republika vstoupí do Eurozóny až ve chvíli, kdy to bude výhodné, řekl premiér.

„Česká republika je malá, otevřená, exportně orientovaná ekonomika, v níž více něž 80 % jejího exportu nachází svůj odbyt na jednotném vnitřním trhu EU. Máme však nižší úroveň ekonomické rozvinutosti, něž je průměr eurozóny či EU,“ řekl Petr Nečas na konferenci nazvané Aktivní evropská politika – klíčový národní zájem ČR.

Zájmem státu je pokračovat v konvergenčním procesu, v míře, v níž to hospodářská situace dovolí. „Samozřejmě si musíme být vědomi našeho závazku na přistoupení k euru, s nímž však lze počítat až ve chvíli, až budeme sami splňovat maastrichtská kritéria a současně dojde ke stabilizaci eurozóny a bude také platit, že náklady na přistoupení k euru budou nižší než náklady na udržení samostatné měny,“ dodal premiér.

Podle premiéra mezi klíčové priority České republiky vzhledem k unijnímu rozpočtu patří zvýšení konkurenceschopnosti a inovačního potenciálu zemí EU. Zároveň je českým zájmem zachování silné kohezní politiky, jejímž primárním účelem je vyrovnávání rozdílů mezi jednotlivými oblastmi EU. Při čerpání z evropských fondů by mělo podle premiéra dojít k přesunu zájmu od množství vyčerpaných prostředků z těchto fondů ke skutečnému přínosu, který takto spolufinancované projekty přináší.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama