Samozřejmě se nejedná o jednoduchý úkol. Celkem zdařile se o to pokusila vzdělávací Strategie 2030+, avšak ani ta nereflektuje všechny aspekty a nepokrývá celý systém. Další vlaštovkou byla digitalizace přijímacího řízení na střední školy, ale ani zde ještě není řešení finální.
My se snažíme vytvořit systém, který motivuje k individualizaci, a který zajistí odpovídající finanční ohodnocení. Zároveň nechceme, aby školy zůstaly pouze ve větších městech. Nicméně je třeba klást si otázky, zda-li současný systém motivuje k hledání efektivní a rozumné míry.
Při projednávání se snažím brát v potaz názory obou stran. Za sebe jsem pro zlepšování podmínek ve školství. Na druhou stranu je třeba si přiznat, že školství není jedinou oblastí, do které je třeba investovat. Mrzí mě, že na hledání společných odpovědi není dost času a prostoru.