Stovky evropských výrobců potravin (coop, Friesland Campina), maloobchodníků (Carrefour) a regionů nyní nabízí GM-free hovězí, vepřové, jehněčí, kuřecí, vejce, ryby a mléčné výrobky jako součást svých marketingových strategií zaměřených na témata jako jsou bezpečnost potravin, kvalitní zemědělství, biodiverzitu, férový obchod, trvalou udržitelnost a klimatické změny.
Tyto strategie jsou podpořeny národními značkami „Bez GMO“ a vládními omezeními v Rakousku, Itálii a Německu, k nim se ještě do konce roku přidá Francie. Prodej mléka bez GMO raketově vzrostl poté, co se označení v Německu začalo používat. Tisíce značkových výrobců v USA uplatňují podobné strategie.
Česká republika by měla podniknout podobné kroky s cílem, aby české výrobky bez označení propagujícího absenci GMO k odlišení domácí produkce, byly vyloučeny z globálního trhu. Snaha naší vlády má dávat jasný podnikatelský smysl a výhodu pro domácí zemědělský, potravinářský i turistický sektor.
Žádáme proto vládu ČR:
- Zakažte pěstování všech geneticky upravených plodin (GMO) a zaveďte povinné označení pro potraviny, obsahující GMO, a to včetně masa, vajec, ryb, korýšů a mléčných výrobků pocházejících ze zvířat krmených krmivem obsahujícím GMO.
Vyhlaste Českou republiku jako zónu bez GMO. Propagujte konkurenční výhody Česka jako země bez GMO.
- Zaveďte GM-Free logo a podpořte reklamní kampaň, podobně jako to udělalo Německo.