Jana Vaňhová

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

08.09.2011 11:22:00

Veřejné práce nestačí

Veřejné práce nestačí

Zjitřená situace na Šluknovsku spolehlivě plní stránky novin a kdekdo spěchá do médií se svým jednoduchým receptem na její jednoduché řešení. Kolikrát se ani nestačím divit, kolik je u nás expertů, kteří, aniž by kdy na Šluknovsku pořádně byli, vědí

Naposledy přispěchal se svou troškou do mlýna pan premiér Nečas, který v nedělní televizní debatě prohlásil, že výplata dávek by měla být podmíněna odpracovanými hodinami ve veřejných pracích. To je jistě chvályhodný záměr, ale řekla bych, že to nestačí. Nemyslím si totiž, že pouhá pracovní povinnost při pobírání sociálních dávek je tím zázračným proutkem kterým zamáváme a všechny problémy rázem zmizí.

Podle mého je řešení vypjaté situace složitější a vyžaduje koncepční řešení, proto jsme připravili návrh legislativních změn a pokoušíme se společně se starosty hledat i další možnosti. To, že nad problémovými spoluobčany zapráskáme bičem pracovní povinnosti,  je totiž málo.

Významnou částí legislativního návrhu Ústeckého kraje je například novelizace zákonné úpravy týkající se rušení veřejného pořádku.  Navrhujeme, aby se opakované přestupky, jako je rušení nočního klidu, anebo obtěžování sousedů, byly při opakování kvalifikovány jako trestný čin. Lidé mají právo na klidný a bezpečný život a pokud jim ho někdo soustavně svým asociálním jednáním upírá, měl by za to nést plnou zodpovědnost.

Navrhujeme, aby byly stejně posuzované i opakované drobné krádeže. Pachatelé této činnosti moc dobře vědí, že pokud škoda nepřesáhne hranici 5.000 korun jsou v podstatě beztrestní, protože uloženou pokutu stejně nezaplatí a vědí, že její vymáhání je prakticky nemožné.

Chceme-li, aby se opakované drobné prostředky staly trestným činem, je nezbytné zřídit centrální evidenci přestupků, s jejíž pomocí by bylo možné vysledovat skutečný počet prohřešků konkrétního pachatele bez ohledu na místo pobytu. Taková evidence zatím neexistuje a stává se tedy, že hříšník, který se bezpočtukrát provinil v městě A, začíná po přestěhování se do města B opět s čistým štítem.

Balíček navrhovaných legislativních změn počítá také s úpravou stávající legislativy v otázkách zákonných opatření při zajištění bydlení osobám v hmotné nouzi a změnou loterijního zákona. Náš návrh zákonné úpravy jasně vymezuje, co je to sociální bydlení, přesně definuje jak určit oprávněnou osobu,  řeší otázku poradenství v otázkách zajištění sociálního bydlení a jednoznačně stanovuje postup při uzavírání nájemních smluv a úhrad energií.

V otázce provozování loterijních a hazardních her nebo sázek návrh počítá s rozšířením a posílením pravomocí jednotlivých měst a obcí.  Jde nám zejména o to, aby obce a města mohla lépe regulovat počet a umístění heren a loterijních a výherních videoterminálů a také zpřísňovat podmínky pro jejich provozování. Myslíme si totiž, že dávky sociální pomoci by neměly končit v podobných zařízeních, tak jak se to zatím zhusta děje.

Doufám, že se naše legislativní aktivita setká s úspěchem a vláda s sněmovna se bude našimi návrhy vážně zabývat. Jsem přesvědčena, že kdyby měly naše návrhy bez odezvy padnout pod stůl, byla by to veliká škoda. Zejména kdyby padly pod stůl jen proto, aby někdo mohl v médiích prezentovat své jednoduché a líbivé řešení.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 1 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama