Ministr dopravy Zdeněk Žák přitom v úterý uvedl, že firma opraví úseky s největším zvlněním, na kterých byla v minulosti snížená maximální dovolená rychlost, a bude i nadále dálnici monitorovat a na své náklady udržovat, dokud bobtnání jejího tělesa neustane.
Podle listu Eurovia v návrhu slibuje, že bude monitorovat zvlnění vozovky a že odbornými garanty budou znalci, s nimiž již dříve spolupracovala. "Některé vady by podle dokumentu opravovala na své náklady Eurovia. Jde ale o méně závažné nedostatky. Ale náklady na ty podstatné závady, jako je statika mostů či zvlnění vozovky, budou rozděleny v poměru 60 procent ŘSD a 40 procent Eurovia," uvádí list. V dalším bodu se prý píše, že "společnost Eurovia přitom v žádném případě nenese jakékoliv náklady na odstranění takových poruch, které byly či budou způsobeny v důsledku vyšší moci".
Má se stát vzdát nároků na náhradu škody?
Návrh dohody navíc podle LN předpokládá, že stát by se měl vzdát nároků na náhradu škody. ŘSD škoda vznikla, když "stavebníci nedodali smluvené množství oceli do mostních konstrukcí, ale nezapomněli si stavební materiál vyfakturovat", uvádí deník. ŘSD by podle navržené dohody mělo vzít zpět rozhodčí žaloby. "A to včetně žaloby týkající se valorizace, o níž má v nejbližší době jednat rozhodčí soud a podle informací LN je velká naděje na to, že verdikt dopadne ve prospěch státu."
LN dodávají, že kromě výše popsaných úskalí dohody hrozí tomu, kdo ji uzavře, že se dopustí trestného činu. "Konkrétně porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže. Nelze totiž zadat zakázku bez výběrového řízení, v tomto případě jde o opravy dálnice D47," uvedly LN. Zvlnění části povrchu D47 se objevilo krátce po uvedení dálnice do provozu v roce 2008.
Nebyl dodržen domluvený postup, trvá si na svém ŘSD
Podle ŘSD Eurovia nedodržela domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítla. Koncem října se mezi firmou a Ministerstvem dopravy rozhořel nový spor o údajně chybějící štěrkové drti na části dálnice. Tuto vadu měly prokázat, nebo vyvrátit nové kopané sondy. Dosud se však s nimi nezačalo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ahe, čtk