Historie důležité dopravní stavby D49 (dříve R49) se táhne už přes dvacet let. Nyní po posledních krajských volbách o osudu této dálnice spolurozhoduje muž, který v minulosti jejímu vzniku bránil v rámci ekologického sdružení. Přestože většina stran včetně koaličních stavbu D49 podporuje.
KDU-ČSL, která loni na podzim ve Zlínském kraji volby vyhrála, má v programu své zlínské organizace zbudování D49 dlouhodobě. „Budeme i nadále usilovat o stavbu D49,“ uvádějí tamní lidovci v programu na roky 2016–2020.
Stejně tak hovořili tehdy ještě o rychlostní silnici, dnes dálnici D49, i v předchozím období. „Budeme usilovat o realizaci staveb na důležitých regionálních tazích. Budeme se zasazovat o to, aby co nejdříve byla zahájena stavba R49 (nyní D49, pozn. red.), která byla zařazena mezi prioritní stavby v evropské dopravní síti TEN-T,“ stojí v programu KDU-ČSL z let 2012–2016 ve Zlínském kraji.
Přestože lidovci Zlínskému kraji coby největší strana tamní koalice vládnou, byl hladce do funkce předsedy výboru pro územní plánování, zemědělství, životní prostředí a rozvoj venkova zastupitelstva Zlínského kraje zvolen nový zastupitel Zdeněk Vacek (SPD).
Ten je v regionu znám už z dřívější doby, kdy se hojně angažoval jako aktivista ekologických spolků. Je kupříkladu místopředsedou spolku Egeria, který podle dostupných zdrojů i sdělení některých opozičních zastupitelů v minulosti pokrok ve výstavbě D49 blokoval. Není proto výjimkou při diskusích s opozičními členy zastupitelstva zaslechnout výraz, že se stal „kozel zahradníkem“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka