„Jsem přesvědčen o tom, že posílení konkurence na železnici přinese celkově zlepšení kvality nabízených služeb a zlepší se přístup k cestujícím," řekl Vyka v rozhovoru pro Rádio Česko.
„Ale je potřeba zaručit jednotný tarif a vzájemné uznávání jízdenek tak, aby cestující, který pojede po jedné trati s jedním dopravcem a po druhé s druhým, si mohl koupit pouze jednu jízdenku, která bude platit na oba spoje," upozornil.
Pokud jde o soukromou firmu Regiojet podnikatele Radima Jančury, pak podle Vyka mohla firma nové soupravy na čistě komerčí bázi provozovat již dávno. "Problémem jsou ale kraje a ministerstvo dopravy, které měly na část dopravy v tomto závazku veřejné služby vypsat tendry, což se nestalo," uvedl dále Vyka.
Stát a kraje jsou nuceny šetřit výdaje, některé krajské úřady si proto už neobjednaly vlakové spoje. Vlaky tak přestanou definitivně jezdit na pěti tratích: Heřmanův Městec - Chrudim město, Velká Kraš - Vidnava, Moravské Budějovice - Jemnice, Dívčice - Netolice a Litovel - Mladeč.
„Pokud jde o uzavírání tratí, respektive ukončení provozu, tam si myslím, že hlavní problém je v tom, že se neprovedlo nějaké prověření, jakým způsobem by se mohla trať zatraktivnit, jak by došlo k navýšení počtu cestujících. Myslím si, že i nová vozidla by k tomu mohla výrazně přispět," dodal Vyka za Svaz cestujících.
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb