Novým ředitelem Českých drah se koncem minulého týdne stal Ivan Bednárik, který dosud vedl dceřinou společnost ČD Cargo. Ve funkci vystřídal po roce a půl Václava Nebeského, který se posune na post místopředsedy představenstva. Ministr dopravy Karel Havlíček věří, že Bednárik podnik dokáže vytáhnout z dlouhodobé ztráty. „Jaký mám recept na úspěch, neprozradím,“ uvedl v rozhovoru pro sirdo.eu nový ředitel Českých drah.
reklama
České dráhy nadcházející náročnou etapou. Národní dopravce utrpěl v důsledku pandemie Covid-19 ztráty v řádech miliard korun. Nyní musí najít cesty, jak udržet a posílit svou finanční pozici a pokračovat v náročném investičním programu i zkvalitňování svých služeb,“ okomentoval volbu nového předsedy představenstva a generálního ředitele ČD předseda dozorčí rady Pavel Kysilka.
Příchod Ivana Bednárika do ČD Cargo znamenal pro státní společnost období stability a rozvoje. Před jeho nástupem do funkce bylo ČD Cargo dlouhodobě v minusu, pod jeho vedením byla společnost pokaždé v zisku. Ve vedení státního podniku figuroval šest let, což je oproti předchozím rokům velká změna. Před jeho nástupem se ve funkci předsedy představenstva vystřídali čtyři manažeři během tří let. Recept na úspěch ale neprozradí.
„Podívejme se na to takto: pokud někdo chtěl v minulosti něco udělat a především dokončit, nestihl to. Vezměte si jen jednoduchý faktografický údaj. V mém prvním rozhovoru pro média v listopadu 2014 jsem zmínil, že pro naši budoucnost je nevyhnutelné obstarat interoperabilní lokomotivy. Přestože jsme tuto potřebu maximálně akcelerovali, svoji první lokomotivu jsem nepokřtil dříve než v červnu 2016 na veletrhu v Ostravě. Nicméně ano, je pravda, že jsem firmu převzal s několika miliardami ztráty na účtu nerozdělených zisků a ztrát, a také je pravda, že dnes tam je černé číslo – konečně a díky bohu,“ prozradil v rozhovoru pro server sirdo.eu Ivan Bednárik.
Problémem Českých drah byla letos také velká nehodovostí, nový ředitel ČD však jako hlavní důvod neoznačil lidský faktor, ale rozestavěnost na železnici. Tomu se ale bohužel v budoucnu prý nedá předejít. „Železniční síť trpěla od 90. let neskutečnou podinvestovaností. Šetřilo se na nesprávném místě. Naštěstí koleje nyní dostávají to, co za uplynulých 20 let nedostávaly, a to ve zrychleném režimu. Protože bez investicí do infrastruktury bychom ekonomicky byli na chvostu EU – byla by to jen otázka času. Teď tu máme tak rozkopané tratě jako nikdy v historii. Takže si můžete představit paralelu s D1, kde také dochází k velkému počtu nehod. Rozestavěnost samozřejmě není společný jmenovatel všech mimořádných událostí, ale je to racionální úvaha, kde najít přítinu,“ uvedl Bednárik v rozhovoru.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Dobrý den, chápu vás dobře, že vy nemáte problém s tím, když ODS ústy jejího předsedy dává nereálné sliby? V čem se ale pak lišíte od populistů, kterých je v parlamentu dost? Co se stalo s kdysi pragmatickou stranou, která hájila zájmy živnostníků a byla i racionální a často oprávněně kritická k EU,...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.