Z dalších 788 tisíc jednotek je zhruba čtvrt milionů kusů nevyužíváno déle než rok. Tyto jednotky se však z databáze zatím vyřadit nemůžou. Stát ročně zaplatí společnosti Kapsch za udržení jednotek 57 milionů korun.
Dalším nákladem je obměna nefunkčních jednotek. Tato repase vyjde zhruba na 49 milionů korun. S těmito parametry státní zakázky pro poskytovatele tuzemského mýta, společnost Kapsch, dnes na jednání vlády seznámil kabinet ministr dopravy Dan Ťok.
Jednotky musí stát kupovat pouze od společnosti Kapsch, která na ně má monopol. Tento monopol se snažil zrušit bývalý ministr Antonín Prachař zavedením jednotné elektronické mýtné služby. Tato služba by umožnila všem dopravcům v EU používat jeden systém. Současné vedení odložilo zavedení tohoto systému až na rok 2017.
Nicméně Dan Ťok, současný ministr dopravy, se chce zasadit o to, aby nevyužívané jednotky mohly propadnout a stát tak za jejich správu nemusel platit. Během letošního roku chce rezort dopravy předložit k této problematice návrh zákona.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: az