Publikaci během jejího „křtu“ ve čtvrtek 26. dubna v prostorách Národního technického muzea v Praze představil i vedoucí úřadu vlády Radek Augustin, který myšlenku dokončení vodního propojení trojice řek podporuje. Uvedení publikace doprovodila i skromná expozice věnovaná tématu, kterou si tak budou moci prohlédnout i běžní návštěvníci technického muzea.
Publikaci úvodem ocenil ředitel Národního technického muzea Karel Ksandr s tím, že kniha i doprovodná výstavka jsou o budoucnosti, respektive o tom, co může být. „Nejdůležitější na té knize je slovo dokončení,“ zdůraznil během svého úvodního slova jeden z autorů knihy inženýr Josef Podzimek, který se problematice dokončení vodního díla věnuje usilovně desítky let.
„Od roku 89 o tom jenom pořád kecáme, děláme studie, konference, ale nestavíme,“ poznamenal dále Podzimek. Podle Podzimka možné dokončení vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe není „megalomanským projektem“, jak je často kritiky prezentováno. Podzimek rovněž naznačil, že se kolem projektu rozšířila spousta nepřesných, ne zcela pravdivých informací.
Ekologové, kteří se proti dokončení vodního díla staví, jsou podle Podzimka de facto v opozici vůči nejekologičtějšímu způsobu nákladní dopravy, kterým je vodní doprava. „O přínosnosti vodní dopravy byl přesvědčen již Tomáš Baťa,“ uvedl Podzimek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jok