Dva týdny před volbami v roce 2006 poslal končící Paroubkův kabinet majitelům strojírenské plzeňské Škody bianko šek na 1,5 miliardy. Nad okolnostmi tohoto rozhodnutí se podle časopisu Týden vznáší spousta otazníků i proto, že podíl ve Škodovce tehdy zřejmě držel také tehdejší šéf ČEZ Martin Roman.
Plzeňskou Škodovku si za 800 milionů (prodejní cena státního podílu byla 350 milionů) pořídila před osmi lety společnost Appian Machinery. Zajímavé je, jak se jí podařilo zbavit ekologické zátěže v nabyté firmě. Stát se totiž původně zavázal likvidovat ekoškody v privatizovaných společnostech pouze do výše prodejní ceny podniku.
Do Škody Holding putovalo závratných 11 miliard
V případě Škody Holding však byl nepoměrně štědřejší. Nejprve se zavázal přispět dvěma miliardami, později jeho garance likvidace ekologických škod vystoupala až na 9,5 miliardy korun, tedy až do výše kmenového jmění firmy. Ani to však majitelům Appianu nestačilo a požádali si o další 1,5 miliardu. Tu jim čtrnáct dní před volbami v roce 2006 přiklepla Paroubkova vláda, po nich už se ale řízení státu chopila vláda Mirka Topolánka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník