Více než dvoutýdenní martyrium s centrálním registrem vozidel vyvolalo otázky, jak to bylo s přidělením této problematické zakázky. Společnost ATS-Telcom ji získala na začátku letošního roku, tedy už za ministrování nynějšího šéfa resortu dopravy Pavla Dobeše, a to bez výběrového řízení. Ministr se výtkám hájí tím, že byl v časové tísni.
„Mně to přijde zvláštní říkat, že bylo ministerstvo začátkem roku pod tlakem. A co by se stalo, kdyby ten registr byl spuštěn – a kvalitně – o měsíc, nebo tři měsíce později. Jaká by se stala škoda? Neznám tu problematiku detailně, ale tohle je otázka, která mě napadla hned,“ říká pro ParlamentníListy.cz Stanislav Beránek, projektový manažer Transparency International ČR.
Zadávání státních zakázek je v Česku pořád na stejný mustr
„Působí to na mě tak, jak to tady normálně chodí. Zakázku dostane někdo, kdo na ní vydělá a kdo se podělí s ostatními. Přitom taková soutěž se dá vypsat za měsíc. Rozhodně by se díky soutěži dosáhlo pro stát úspory a systém by byl samozřejmě i kvalitnější. To je všechno na stejný mustr,“ konstatuje pro ParlamentníListy.cz Milan Hulík, advokát ze sdružení Veřejnost proti korupci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník