„Pan primátor absolutně pohřbil celou svou myšlenku už tím, že ji vyčíslil. Nechal se slyšet, že denně může po magistrále projet až dvacet tisíc Pražanů na kole. To je naprostá šílenost,“ říká ParlamentnímListům.cz Štěpán Rada. Většina lidí se totiž pohybuje buď hromadnou dopravou, autem anebo po svých. „Geograficky Praha zkrátka není pro cyklodopravu příznivá, protože je hodně kopcovitá,“ popisuje klíčový problém. „Kdyby někdo chtěl jet do práce z Kobylis dejme tomu na Žižkov, tak přijede totálně splavený,“ dává příklad.
Po Praze jezdí s železnou pravidelností na kole jen pár tisíc lidí
Zásadně přitom odmítá, že by bylo cyklistů tak málo jen proto, že jim město výrazněji nevychází vstříc. Vzpomíná Hradec Králové, kde se o cyklisty též přehnaně nepečuje, ale jde o město stojící v rovině, lidé se v něm na kole pohybují a řidiči aut s tím počítají. „Vím to, protože jsem tam sám prožil kus života,“ říká Rada.
A obratem sahá k dalšímu argumentu, kterým hodlá rozbít vizi primátora. Připomíná, že se v Praze pravidelně pořádají cyklojízdy, při nichž se motoristům uzavře nemalá část města, ale na kola usedá jen kolem dvou tisíc občanů, což je podle Rady zlomek pražské populace. „Tyhle akce se pořádají v ideálním počasí, lidé se nemusí bát aut a stejně jich víc nedorazí,“ myslí si zastánce svobodného pohybu po hlavním městě. Cykloaktivisté sice tvrdí, že jich bývá až osm tisíc, ale Rada tomu nevěří, přičemž své tvrzení podpírá analýzou videa z cyklojízdy 2012, kde cyklistů nenapočítal ani ony dva tisíce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák