Na Ministerstvu vnitra se už zase hrála vybíjená. Tentokráte to schytal Kubiceho náměstek pro veřejnou správu, legislativu a archivnictví Ondřej Veselský. „Odvolání je bez udání důvodu, platné s okamžitou účinností,“ je napsáno v patřičném článku na stránkách Ministerstva vnitra. Byl nahrazen dosavadním vrchním ředitelem sekce veřejné správy a eGovernmentu vnitra Robertem Ledvinkou. A ten je podle bývalé kontrolorky Heleny Bartůňkové velmi zajímavou postavou, která na Ministerstvu vnitra požívala a požívá mnohých výhod. V rozhovoru na závěr nicméně Břetislav Oliva z tiskového odboru vnitra uvádí stanovisko resortu.
Zbytečná analýza
„Se jménem Robert Ledvinka jsem se poprvé setkala v roce 2001 u kontroly zaměřené na transformaci Institutu pro místní správu (IMS) z rozpočtové na příspěvkovou organizaci. Při tom proběhlo i šetření podání bývalých zaměstnanců poukazujících na poměry v IMS. Mimo jiné poukazovali na to, že nová ředitelka IMS přijala 1. 3. 2000 do pracovního poměru a jmenovala do funkce zástupce ředitelky svého osobního přítele a spolupracovníka z Magistrátu hlavního města Prahy Roberta Ledvinku. Ve svém podání dále uváděli, že ačkoliv nesplňoval předepsané vzdělání, zařadila jej nová ředitelka do jedenácté platové třídy a navíc ještě před jeho nástupem s ním, jako absolventem gymnázia a v té době fyzickou osobou, uzavřela hned v měsíci lednu 2000 smlouvu o provedení jakési analýzy ekonomiky IMS.
Šetřením bylo zjištěno, že ředitelka IMS skutečně uzavřela s Robertem Ledvinkou ještě před jeho nástupem dne 25. ledna 2000 smlouvu o dílo na vypracování analýzy nákladovosti provozu IMS ve vztahu na organizační strukturu za cenu šedesát tisíc korun. Dodatkem číslo 1 ze dne 3. února 2000 byl předmět díla změněn na návrh nové organizační struktury IMS s cílem specifikovat finanční úsporná opatření s přihlédnutím k nově specifikovaným potřebám Koncepce reformy veřejné správy a cena díla byla upravena na pětačtyřicet tisíc korun.
„Po podrobném rozboru dodaného díla, kterým jsem byla v rámci šetření pověřena, jsem do výsledného materiálu uvedla, že požadovaný předmět díla, tedy část II. materiálu, má minimální vypovídací schopnost. Vykazuje řadu věcných i formálních pochybení a zhotovitel díla zjevně nedodržel podmínky zadání ze strany objednatele, neboť dílo například neposkytuje spolehlivé finanční a provozní informace,“ popisuje svá zjištění.
Zbytečné pojmy
A dále ve své zprávě uvedla: „Dílo rovněž postrádá konkrétní návrhy úsporných opatření k nově specifikovaným potřebám v koncepcích reformy veřejné správy a dalšího postavení a činnosti IMS ve vazbě na jeho optimální organizační uspořádání a ani nespecifikuje konkrétní prostředky nutné k dosažení stanovených cílů. Na druhé straně se autor věnuje na osmi stranách například oběhu účetních dokladů a výkladu pojmů z účetnictví, které jsou běžně dostupné v publikacích odborných vydavatelství a jež v požadavku na předmět díla nebyly. K tomu je nutné poznamenat, že IMS za úplatu 2 500 korun zadal objednávkou č. 3/2000 ze dne 2. 3. 2000 paní Ketnerové zpracovat úpravu Směrnice pro oběh účetních dokladů.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský