„Není náhoda, že normální učitelé z masa a kostí, ředitelé, kteří ještě nerezignovali a snaží se udržet svou školu jako maják vzdělanosti – znejistěli, že přestává záležet na tom, co studenti a žáci umějí, ale daleko více záleží na projektech a komunitních cvičeních,“ uvedl na začátek diskuse s veřejností v Havířově Václav Klaus ml. Zdůraznil, že školy jsou o lidech a prioritou posledních vlád bohužel nejsou kantoři a ředitelé.
Popsal různé toky peněz a důvody, proč peníze nekončí v peněženkách učitelů, a upozornil na zbytečnou byrokracii, kterou musí strpět. „Četl někdo z vás nějaký rámcový vzdělávací program více než na stranu dvě?“ položil otázku publiku. „Nikdy jsem to nečetl. To snad není ani česky,“ poznamenal Klaus s tím, že úspěch jeho školy byl i v tom, že dotyčný materiál měli „jen v trezoru.“
Věnoval se také ideologiím. „Ve školách se má učit, ale hustit do dětí něco jako, jestli tahle půlka sálu zásadně nesouhlasí s druhou půlkou sálu, je špatně,“ podotkl Klaus. „Zažívali jsme to, měli jsme nějaký marxismus-leninismus, pak byl chvíli klid a teď je to tu znovu. Do škol míří ideologičtí komisaři – multikulturní, evropští, ekologičtí, kteří mají za úkol dohlížet na to, že se nějaká látka v dějepisu a dalších předmětech zohlední a správně dětem podá,“ popisoval situaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Černá