Ze zadávací dokumentace, kterou má Aktuálně.cz k dispozici, vyplývá, že veřejná soutěž na modernizaci dvacetikilometrové železniční trati Plzeň-Rokycany favorizuje stavební firmy Metrostav a OHL.
Jak je to možné? Kvalifikační předpoklady totiž připouštějí účast firem s obratem osm miliard za poslední tři roky. A to z tuzemských stavebních firem splňují jen kromě OHL a Metrostavu ještě Strabag, Eurovia, Skanska a Hochtief. Jenže podle zjištění Aktuálně.cz pouze Metrostav se svou dceřinou firmou Subterra plní všechny další referenční podmínky.
Jde o to, že přihlásit do soutěže se smí pouze firma, která v posledních pěti letech prováděla podzemní práce za tři miliardy korun a také postavila železnici s tunelem nejméně za jednu a půl miliardy a navíc má zkušenosti s ražbou nejméně dvou kilometrů drážních tunelů.
„Předpokládáme vícestupňový kontrolní mechanismus, a proto se žádných nekalých praktik neobáváme," ujistil však k výběrovému řízení pro Aktuálně.cz mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb