„Vždy si vyhlédneme nejdůležitější problém, a kolem něj pak něco uděláme,“ popsaly na úvod svou uměleckou metodu. Není podle nich umělecký přístup písně opakovat, takže jejich slavné „Bohorodičko, vyžeň Putina“ již nejspíš nezazní.
To, že se svou odvážnou písní vnikly uprostřed mše do Chrámu Krista spasitele, byl podle nich záměr. Chtěly ukázat, jak je tento náboženský prostor zneužíván. „Patriarcha Kyrill jej využívá jako politické řečniště. Proto jsme tam šly,“ zaznělo v pořadu.
„Snažily jsme se to říct i před soudem, ale nebyly jsme příliš slyšeny,“ dodala Marja Aljochinová. Soud podle ní nechtěl zjišťovat, o co jim šlo. Nadja Tolokonniková pak zdůraznila, že si velmi váží ruských náboženských filosofů, které dokonce studovala. Marja ale zdůraznila, že umělci často vyslovují choulostivé otázky. Jako příklad uvedla obraz Pabla Piccasa Ženy z Avignonu, který prý také vyvolal ve své době rozruch.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo