ČD Cargo vzniklo jako dceřiná společnost Českých drah v roce 2007. Zabývá se primárně přepravou zboží a jedná se o nejziskovější podnik státního vlakového dopravce. ČD Cargo za poslední roky přináší do pokladny zisky v řádu stovek milionů. Podle oficiálních informací v roce 2018 realizovala společnost zisk před zdaněním dle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ve výši 935 milionů korun. Za první pololetí roku 2019 potom zisk před zdaněním ve výši 481 milionů korun. ČD Cargo od roku 2016 vede v pozici předsedy představenstva Ivan Bednárik. Zřejmě díky hospodářským výsledkům a celkové spokojenosti byla minulý rok v září vedení prodloužena smlouva na dalších pět let.
Právě proti současnému vedení a celkově proti ČD Cargo se v médiích vede boj.
Za mediálními útoky zřejmě stojí skupina Rail Invest, do které spadá také společnost Ostravské opravny a strojírny (OOS). Podle dat, která jsou na internetu k dispozici, postupně od nástupu nového vedení ČD Cargo docházelo k snižování množství zakázek společnosti OOS. Mezi lety 2006 a 2016 dostalo OOS od státu zakázky v hodnotě zhruba 5,6 miliardy korun. Největším plátcem bylo zmíněné ČD Cargo. V roce 2019 se však objem zakázek snížil na částku, která převýšila sto milionů korun.
ČD Cargo tehdy údajně nebylo spokojeno s odvedenou prací ostravské firmy, a proto spolupráci postupně utlumovalo. OOS již v minulém roce tyto informace popírala. V tuto chvíli nicméně spolu obě společnosti vedou soudní spory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový