Ceny dodávek elektřiny dlouhodobě rostou. Využití vlastního zdroje solární energie přináší domácnostem možnost ušetřit na nákladech a získat energetickou soběstačnost. Výhodou je také snadná instalace a nízké náklady na údržbu.
„Pro řadu domácností je obtížné pustit se do přechodu na solární energii na vlastní pěst. Často je odradí vysoká pořizovací cena zařízení i nedostatek relevantních informací. Proto jsme se rozhodli spotřebitelům tento krok usnadnit. Jedná se o první podobnou akci v Česku,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. Pro registrované účastníky bude dTest vyjednávat výhodnější podmínky nákupu a instalace fotovoltaických systémů. „Naším cílem je dojednat nižší ceny panelů, ale i nadstandardní služby, jako je například delší záruční doba, bezplatná údržba, monitorování výkonu nebo podpora při přípravě podkladů pro žádost o dotaci MŽP,“ uvádí Hekšová.
Jak bude hromadný nákup probíhat? Počínaje dnešním dnem se lidé mohou registrovat na webových stránkách kampaně ZDE. Účast v kampani je otevřená všem domácnostem z ČR, které žijí v domě, na jehož střechu je možné umístit solární panely. Registrace je zdarma a bez závazků. Účastníci musí při registraci uvést pouze několik základních údajů, jako je jméno, e-mailová adresa a PSČ. Později budou vyzváni k doplnění dalších informací, například o sklonu a orientaci střechy, ploše pro umístění panelů či požadovaném výkonu a typu fotovoltaické elektrárny.
„Uvedení těchto rozšířených informací není povinné, ale zpřesnění požadavků nám pomůže k tomu, abychom pro účastníky našli tu nejlepší nabídku. Po ukončení registrační fáze oslovíme dodavatele fotovoltaických systémů a budeme se snažit získat co nejvýhodnější podmínky pro skupinu registrovaných spotřebitelů. Nepůjde jen o cenu, důležité budou i vstřícné a férové podmínky smlouvy. Jednat budeme s více dodavateli, abychom mohli vyhovět zájemcům z různých krajů ČR,“ vysvětluje Eduarda Hekšová.
Zapojeným domácnostem dTest během dubna zašle podrobné informace o vyjednaných podmínkách. Spotřebitelé pak budou mít několik týdnů na rozmyšlenou. Pokud se budou chtít do hromadného nákupu zapojit, předá dTest jejich kontaktní údaje dodavatelské společnosti, která s nimi uzavře smlouvu.
Kampaň Chci sluneční energii je součástí neziskového projektu Clear 2.0, který dTest realizuje ve spolupráci s dalšími evropskými spotřebitelskými organizacemi a za podpory Evropské unie. Více informací mohou lidé nalézt na webových stránkách kampaně (ZDE).
dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva