„Požadavek na dvoutřetinový podíl českých potravin v obchodech je naprosto realistický,“ říká předseda tradičních obchodníků Juračka.
AČTO vznesený požadavek hodnotí jako oprávněný a naprosto realistický, a to z jednoduchého důvodu. „Mít na prodejně šedesát, sedmdesát, ale i víc procent českých potravin by neměl být problém. Takový podíl je běžnou normou u tradičních českých obchodníků, kteří dlouhodobě zákazníkům nabízejí kvalitní domácí produkci. Nevím tedy, proč by to měl být problém pro zahraniční řetězce, které se s oblibou a plni lásky halí do české vlajky. Jenom ten skutek utek,“ říká Zdeněk Juračka, předseda AČTO a dlouholetý bývalý prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu.
Podpora národních produktů a výrobků je běžnou praxí v zemích jako je Německo, Francie, Británie nebo Švédsko. „Česká produkce je velmi kvalitní. Je však potřeba, aby se ozvali nejen výrobci, ale také zákazníci. Poptávka po kvalitě narůstá a pokud zákazníci vytvoří patřičný tlak na zahraniční řetězce, pak to pomůže výrobcům, zákazníkům i celé ekonomice,“ dodává Miloš Škrdlík, šéf maloobchodní sítě Brněnka a místopředseda AČTO.
Asociace českého tradičního obchodu vznikla v červenci 2014 jako historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 19 členů a reprezentuje téměř 7 tis. prodejen s 30 tisíci zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním a cílem AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících další existenci českých obchodů. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin u nás.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva