Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek

02.01.2017 16:52 | Zprávy

Poslední 12. ročník Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek aneb rozloučení s absurdními poplatky - mise skončena.

Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Server www.bankovnipoplatky.com vyhlašuje poslední 12. ročník ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“.

  • Hlasování zde

Po 11 letech tradice anket o nejabsurdnější bankovní poplatek jsme se dostali do bodu, kdy už je těžké nalézt skutečně absurdní poplatky, neboť vítězné poplatky se již dalších ročníků nezúčastní. Navíc se v této věci pozitivně vyvíjí i samotný bankovní trh. Zatímco v době prvního ročníku ankety v roce 2005 se to různými absurdními poplatky v sazebnících bank jen hemžilo a nikdo proti tomuto fenoménu nebojoval, po jedenácti letech jsme někde jinde. Mnoho absurdních poplatků zaniklo, nebo se uplatňují jen výjimečně, hlavní slovo mají nyní účty zdarma, nebo bezplatné účty s určitými podmínkami a nesmyslné a iritující poplatky ustupují stále více do pozadí. Důkazem je i pokles výnosů z poplatků a provizí za celý bankovní trh již čtyři roky po sobě.

Můžeme tak po jedenácti letech ankety konstatovat, že je naše mise v této konkrétní oblasti splněna, tedy „mission accomplished“. Boj proti poplatkové politice našich bank i jedenáct ročníků anket přineslo své výsledky a díky tomu mohli klienti ušetřit na absurdních poplatcích miliardy korun.

Poděkování si zaslouží jak veřejnost, tedy klienti bank, kteří v naší anketě hlasovali a kterých bylo 395.463 za celých jedenáct let historie našich anket. Poděkování si zaslouží naši partneři, kteří pomohli zpřístupnit a zpopularizovat anketu u co největšího počtu svých čtenářů a uživatelů.

Poděkování si ale zaslouží i banky, které ukázaly, že dokážou porozumět veřejnosti a svým klientům a vnímají zpětnou vazbu, jakkoliv může být kritická. Toto speciální poděkování bankám, dokazuje, že historickým smyslem ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek nebylo představovat banky a jejich chování jako nepřítele klientů, ale zprostředkovat bankám názory a nálady veřejnosti a poskytnout jim argumenty pro jejich akcionáře, proč není dobré vydělávat na absurdních a neodůvodněných či nelogických poplatcích. Banky tuto naši snahu v zásadě pochopily a postupně velkou většinu anketou vyhodnocených nejabsurdnějších poplatků zrušily.

Pro poslední ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek jsme připravili skutečnou specialitu. Veřejnost bude hodnotit vítěze všech dosavadních ročníků ankety. Z nich vzejde poplatek, který vnímá veřejnost jako ten absolutně nejabsurdnější.

Nominace z vítězů dosavadních 11 ročníků:

  • I. ročník, 2005        Poplatek za příchozí platby
  • II. ročník, 2006       Poplatek za výběr platební kartou z bankomatu vlastní banky        
  • III. ročník, 2007      Poplatek za vedení běžného účtu                                                     
  • IV. ročník, 2008      Poplatek za nadměrný vklad                                                
  • V. ročník, 2009       Poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet
  • VI. ročník, 2010      Poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu
  • VII. ročník, 2011     Poplatek za předčasně splacený úvěr
  • VIII. ročník, 2012    Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat
  • IX. ročník, 2013      Poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotř. úvěru nebo úvěru u stav. spoř.
  • X. ročník, 2014       Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
  • XI. ročník, 2015      Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking

Který z nich se stane ABSOLUTNĚ NEJABSURDNĚJŠÍM POPLATKEM V HISTORII ČR?

Na co se mohou klienti těšit:

Součástí celého programu ankety od ledna do března 2017 budou aktuální články na téma vítězů minulých ročníků anket a současně uchazečů o post historicky nejabsurdnějšího poplatku, vyjádření bank k absurdním poplatkům i typ bank na vítěze, dále budeme zveřejňovat příběhy klientů vztahující se k absurdním poplatkům, vyjádření bank a další zajímavé a aktuální zprávy.

Harmonogram ankety:

1. 1. - 28. 2. 2017

Jednokolové hlasování z předchozích vítězů I. až XI. ročníku ankety o Nejabsurdnější bankovní poplatek

1. 3. 2017

Vyhlášení ABSOLUTNĚ NEJABSURDNĚJŠÍHO BANKOVNÍHO POPLATKU HISTORIE ČR

Historicky nejabsurdnější bankovní poplatek v rámci vyhlášení symbolicky spálíme a pohřbíme, stejně jako poplatkovou minulost našich bank. Tímto posledním 12. ročníkem ankety ukončíme historii této ankety a započneme novou éru hodnocení, hlasování, analyzování, informování.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Adventní koncerty se letos poprvé uskuteční i mimo Prahu, výtěžek opět pomůže čtyřem neziskovým organizacím

11:27 Česká televize: Adventní koncerty se letos poprvé uskuteční i mimo Prahu, výtěžek opět pomůže čtyřem neziskovým organizacím

Jedna z nejdéle fungujících veřejných sbírek v Česku započala svou činnost v roce 1991. Od té doby r…