Statistiky ani odborné studie nepotvrdily vztah mezi vysokou mírou nehodovosti a existencí pevných překážek, za které jsou považovány také stromy. Namísto kácení cenných stromů se tragickým koncům nehod dá předejít daleko efektivněji umístěním dopravního značení, snížením rychlosti, reflexními nátěry nebo instalací svodidel[iii].
Dopravní nehody nejčastěji končí srážkou s jedoucím vozidlem (24 %), dále se zaparkovaným vozidlem (22 %) a teprve pak následuje náraz do pevné překážky (21 %), kterou kromě stromů tvoří také pouliční lampy, betonové sloupky, domy, mostní pilíře nebo skály.
Při haváriích v roce 2018 přišlo o život 565 osob. Nejvíce tragických případů (47 %) má na svědomí vzájemná srážka jedoucích vozidel, přes 20 % obětí si vyžádaly srážky s chodcem. Nárazem do stromu přišlo o život 73 lidí (12 %).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva