Zároveň trvají na tom, aby stát respektoval memorandum uzavřené mezi Ministerstvem dopravy ČR, Asociací krajů ČR a Svazem měst a obcí ČR o tom, že si kraje budou moci určit úseky silnic I. třídy, kde by od příštího roku byla stanovena nulová sazba mýta. Hejtmani rovněž zdůraznili, že musí být dofinancován nečekaný nárůst mezd v sociálních službách. Po jednání Rady Asociace krajů 11. dubna 2019 v Plzni to potvrdila její předsedkyně a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová.
„Musíme trvat na tom, aby stát dodržel veřejný příslib, že poskytne krajům finance na opravy silnic II. a III. tříd. A jestliže má problém finance ve státním rozpočtu najít, může využít například peníze určené na opravy a údržbu silnic I. tříd. Zatímco kraje se starají o více než 48 tisíc kilometrů silnic II. a III. tříd včetně 12 tisíc mostů, stát spravuje necelých 6 tisíc kilometrů silnic I. třídy. Stát vyčlenil letos na opravy a údržbu těchto silnic 8, 5 miliardy korun, na opravy podstatně rozsáhlejší krajské silniční sítě má problém dát 4 miliardy. V krajích přitom narůstá nejistota, nemůžeme soutěžit jednotlivé úseky, kde se opravy plánují, nevíme, kdy budeme moci zahájit práce,“ řekla předsedkyně Rady Asociace krajů. Hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard pro úplnost dodal, že samotný Plzeňský kraj dává na opravy svých silnic pětinu krajského rozpočtu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva