Premiéru zde měl, jakož i v celém Ústeckém kraji, loni na konci srpna. Tentokrát se celodenní bezplatný kurz pro 60 motorkářů uskuteční hned ve čtyřech termínech. Zatímco termíny v sobotu a neděli 20. a 21. července jsou už plně obsazené, v pondělí 22. a v úterý 23. července mají zájemci stále šanci. Registrovat se mohou zde, více o projektu se dozvědí ZDE.
Organizátorem kurzů je Tým silniční bezpečnosti, který úzce spolupracuje s Policií ČR a Ústeckým krajem.
V teoretické části se účastníci kurzu podrobně seznámí se správnou technikou jízdy, zásadami správného chování při dopravní nehodě a efektivním poskytováním první pomoci. Na programu je i tematika dopravní psychologie a sebepoznání. V navazující praktické části motocyklisté s instruktory procvičí řadu důležitých jezdeckých technik, například brzdění v různých rychlostech a v náklonu, vedení pohledu, jízdu v nestabilním režimu, plynulé přenášení těžiště, průjezd zatáčkou nebo výhybný manévr.
Instruktoři se zaměří i na zásady takzvané defenzivní jízdy. Předvídavý styl jízdy a správné reakce na pochybení druhého mohou nejednou zabránit nehodě, v jejímž důsledku může dojít k vážnému zranění. „Účastníkům kurzů proto opakovaně zdůrazňujeme klíčovou zásadu, že při řízení motocyklu může mít i malá a třeba nezaviněná chyba tragické následky. A většinou to bývá motocyklista, který zaplatí svým zdravím či dokonce životem,“ uvedl dopravní expert Jan Pechout.
Nejefektivnější cestou, jak docílit snížení počtu a zmírnění následků nehod motocyklistů, je podle koordinátora projektu Tomáše Lindnera právě trénink v prostředí bezpečných autodromů a polygonů. „V autoškole se motocyklista naučí spoustu věcí spojených s provozem, nicméně zde není prostor na trénování rizikových situací, které v provozu mohou nastat. Nehledě na to, že každý motocykl se chová odlišně a musí se při tréninku s těmito odchylkami počítat. Většina vážných dopravních nehod motocyklistů je spojena s přeceňování schopností, nedostatečnými zkušenostmi či ztrátou sebekontroly,“ řekl.
Motocyklisté patří k nejohroženější skupině účastníků silničního provozu. Jen v loňském roce jich při nehodách zemřelo 91, dalších 488 utrpělo závažná zranění. Je to meziročně o 27, respektive o 70 více než v roce 2017. Zatímco v letech 1993 až 2015 byla v průměru každá jedenáctá oběť smrtelné nehody motorkář, v loňském roce už to byla každá šestá. Podíl usmrcených motocyklistů na celkovém počtu obětí na tuzemských silnicích tak vzrostl na 16 procent. „Nehodovost motocyklistů je tedy skutečně velmi závažným problémem,“ zdůraznil Lindner.
Projekt „Učme se přežít“, zaměřený na prevenci vzniku nehod motocyklistů, vznikl v roce 2010. Tým silniční bezpečnosti je značka, pod kterou vykonává desátým rokem své aktivity obecně prospěšná společnost Bezpečně na silnicích. Jejím hlavním posláním je prostřednictvím vhodných preventivních programů a aktivit přispívat ke snižování výskytu závažných dopravních nehod. Vedle dospělých účastníků silničního provozu se nezisková organizace zaměřuje také na děti a mládež.
Mostecký autodrom nabízí kurzy bezpečné jízdy celoročně. Jejich náplň se přizpůsobuje různým skupinám, například ženám, rodinným příslušníkům či pracovním kolektivům. Kurzy využívají plochy polygonu, které jsou největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu u nás. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízejí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva