Autodrom Most: Tahače v polovině. Hahn vévodí celkovému pořadí, špička je ale velmi vyrovnaná

20.08.2018 10:13 | Zprávy

První polovině mistrovství Evropy v závodech okruhových tahačů mělo dominantní postavu v Jochenu Hahnovi, nicméně deset vítězů v šestnácti jízdách dokazuje, jak široká je letos špička. Její vyrovnanost slibuje dramatickou podívanou při nadcházející Czech Truck Prix v Mostě o víkendu 1. a 2. září.

Autodrom Most: Tahače v polovině. Hahn vévodí celkovému pořadí, špička je ale velmi vyrovnaná
Foto: Autodrom Most
Popisek: Mistrovství Evropy v závodech okruhových tahačů na Autodromu Most

Jochen Hahn získal tři tituly v řadě v letech 2011 až 2013 a další přidal ve své dosud zřejmě nejlepší sezoně 2016. Jenže to bylo ještě s tahači značky MAN. Vloni ovšem učinil zásadní změnu, když osvědčenou techniku vyměnil za nový tahač značky Iveco. Vítězstvím v prvním závodě naznačil, že změna techniky neznamenala ústup ze slávy. V průběhu sezony ovšem musel řešit různé problémy, zatímco Adam Lacko jezdil s přehledem a bezchybně. Český jezdec s tahačem Buggyra nakonec vyhrál 11 závodů a suverénně vybojoval mistrovský titul, nicméně druhé místo v šampionátu s novou technikou naznačilo, že se s Jochenem Hahnem musí stále počítat.

Letos už Hahnův tým odstranil všechny dětské nedostatky Iveca a třiačtyřicetiletý jezdec nastoupil v plné síle. Plně uplatňuje svou velmi účinnou zbraň - schopnost zajet velmi rychlé časy v kvalifikaci. Ve druhé sezoně je jeho Iveco perfektně připravené a naprosto spolehlivé. Vyhrál šest jízd a v současné době má obrovský bodový náskok. Jenže nuly na jeho kontě ze čtvrté jízdy v Maďarsku a druhého závodu na Nürburgringu ukazují, že ani on nemá zdaleka nic jistého. Rychle vybudovaný náskok znamená, že Hahn už nemusí v závodech riskovat. Netají se tím, že pro něj je v současné době důležitější jistota pravidelného velkého bodového přídělu než riskovat a za každou cenu usilovat o co nejlepší umístění v každé jízdě. Pokud ale startuje na vedoucí pozici, nemají jeho soupeři šanci.

Adam Lacko po operaci v prvních závodech čelil zdravotním problémům. Dokonce zvažoval neúčast v prvním závodním víkendu v Misanu. I poté měly jeho výkony daleko k loňské suverenitě. Zatím vyhrál jen druhý závod v Budapešti. Na Slovakiaringu ukázal zlepšení v kvalifikaci, nicméně slabší starty mu neumožnily tuto výhodu plně využít. Jeho hlavním cílem bude uhájení druhého místa v šampionátu před lepšícím se dvojnásobným mistrem z let 2014 a 2015 Norbertem Kissem. Tomu úvod sezony vůbec nevyšel a teprve na Slovensku si připsal první letošní vítězství.

Mnohem lépe si v úvodních závodech vedl navrátivší se António Albacete (šampion z let 2005, 2006 a 2010), který si připsal vítězství v Maďarsku a na Slovensku. Kromě Hahna pouze on letos vyhrál víc než jednou. Především ale zcela pravidelně dojíždí na bodovaných místech.

Populární Steffi Hahnová s Ivecem stáje Team Schwabentruck ukazuje, že se dokáže probíjet startovním polem. Její hvězdná chvíle přišla na Nürburgringu, kde svým vítězstvím rozjásala desetitisíce nadšených truckerů na tribunách. V té chvíli se posunula na celkově druhou příčku za Hahna, jenže na Slovensku jí nic nevycházelo podle představ. Naopak svůj letos dosud neúspěšnější víkend měl na Slovakiaringu pravidelně bodující Sascha Lenz, který si ve druhém závodě v Misanu připsal své první vítězství v kariéře.

Přes dominantní postavení Jochena Hahna letošní sezona přináší dramatičtější boje než vloni a do hry o nejvyšší příčky zasahuje mnohem více jezdců. V Mostě bude Adam Lacko chtít domácím fanouškům ukázat, že by bylo předčasné jej letos odepisovat. Zdaleka ale nepůjde jen o souboj Lacka s Hahnem.

Pořadí FIA ETRC 2018

  1. Jochen Hahn (D) Team Jochen Hahn Iveco 188
  2. Adam Lacko (CZ) Buggyra Racing Freightliner 131
  3. Norbert Kiss (H) Tankpool 24 Racing Mercedes-Benz 121
  4. António Albacete (E) Truck Sport Lutz Bernau MAN 112
  5. Stephanie Halmová (D) Team Schwabentruck Racing Iveco 107
  6. Sascha Lenz (D) Sascha Lenz Trucksport MAN 96
  7. René Reinert (D) René Reinert Racing MAN 82
  8. André Kursim (D) Don't Touch Racing Iveco 77

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176

16:14 DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech vypsal dvě veřejné zakázky na zhotovitele výstavby…