Autodrom proškolí tisíce řidičů hasičských a policejních vozů
07.07.2016 11:30 | Zprávy
Certifikát za úspěšné zvládnutí kurzu bezpečné jízdy na mosteckém autodromu získalo v pondělí 4. července 16 řidičů speciálních hasičských vozů. Jsou prvními z více než čtyř tisíc hasičů a policistů, jimž postupně do konce roku 2018 instruktoři v Mostě poradí, jak auta používaná ve složkách integrovaného záchranného systému (IZS) co nejlépe, přitom bezpečně ovládat.
reklama
Při teoretické výuce v učebně a praktickém výcviku na plochách polygonu se řidiči osobních a SUV vozů naučí zvládat nejčastější krizové situace, s nimiž se setkávají každý den v běžném silničním provozu. „Zaměřujeme se také na to, aby dokázali tyto situace předvídat a předcházet jim. Samozřejmě - na rozdíl od běžných řidičů – je riziko vyšší. Záchranáři totiž musejí být u nehody, požáru či přírodní katastrofy co nejdříve. Praktickou část je tak třeba nacvičovat i ve vyšších rychlostech,“ vysvětlil vedoucí instruktor společnosti AUTODROM MOST Jakub Michalovič.
Řidiči hasičských vozů si při praktické výuce vyzkoušeli brzdění a vyhýbací manévry na suché, mokré nebo velmi kluzké vozovce, připomínající sníh či námrazu. Učili se také zvládat smyk zadní a přední nápravy a brzdění a vyhýbání se překážce v kopci a zatáčce. „Je to jedinečná příležitost auto si pořádně osahat, seznámit se s jeho limity a poznat také své reakce a možnosti,“ doplnil Michalovič.
Kurzy bezpečné jízdy využívají plochy polygonu, které jsou největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu u nás. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízejí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
Kurz absolvoval také Martin Klabík z centrální hasičské stanice v Děčíně, který jezdí už 16 let k zásahům jako řidič SUV. „Byl jsem výcvikem mile překvapený, přálo nám počasí, nechyběl adrenalin. Polygon je vybaven zajímavými a moderními technologiemi. Mohli jsme si tak vyzkoušet v praxi, jak se chovají naše auta a co si k nim můžeme dovolit,“ svěřil se se svými pocity.
Do zajištění výcviku řidičů složek IZS, konkrétně hasičů a příslušníků Policie ČR, se zapojí kromě mosteckého autodromu dalších pět center bezpečné jízdy v Čechách i na Moravě. Veřejnou zakázku za 96,81 milionu korun, kterou zaštiťuje ministerstvo vnitra, zadal Záchranný útvar HZS ČR v Hlučíně. Školení absolvuje po dobu tří let postupně 25 080 řidičů hasičských a policejních vozů z celé České republiky.
„Nabídku jsme podali jako konsorcium firem, o výcvik se podělíme rovným dílem. Důvodem je, aby dojezdová vzdálenost do místa kurzu byla ze sídla hasičských sborů a policejních služeben co nejkratší. Vzhledem k nárokům kladeným na výcvik a potřebnému vybavení moderními technologiemi přesto nemůžeme zajistit, aby se kurz bezpečné jízdy pro řidiče ISZ mohl uskutečnit v každém ze čtrnácti krajů,“ vysvětlil koordinátor.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
A k čemu je tento zákon? Pokud je přeci něco nezákonné, tak na to jsou tresty nebo má trestat nějakou činnost, která není nezákonná? A lze za takovou činnost pak vůbec někoho postihovat, když nedělá nic nezákonného? A ještě by mě zajímalo, jaké tresty za takovou činnost navrhujete?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.