ČD: Druhý RegioPanter v Olomouckém kraji

16.03.2013 16:24 | Zprávy

Od čtvrtka nasazují České dráhy do provozu druhou nízkopodlažní elektrickou jednotku RegioPanter na trati mezi Olomoucí a Nezamyslicemi.

ČD: Druhý RegioPanter v Olomouckém kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Více jak 70 % osobních vlaků na této trase tak bude zajištěno zcela novými bezbariérovými jednotkami. Poslední, třetí, jednotka bude uvedena do provozu na podzim letošního roku mezi Zábřehem na Moravě a Šumperkem. Nákup nových jednotek je za podpory ROP Střední Morava, cena jedné jednotky je 144 mil. korun.

„Noví RegioPanteři nahrazují původní pantografy řady 460, cestující si změnu pochvalují. Nová vozidla jim nabízejí komfort srovnatelný s dálkovými vlaky, zejména vítají bezbariérovost vlaku, pohodlné sedačky, audiovizuální informační systém, dostatečný prostor pro kočárky a kola, v letních měsících jistě ocení i klimatizaci. Jako příjemný bonus vnímají Wi-Fi připojení,“ uvádí Hana Motyková, ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci. Nové dvě jednotky pokryjí více jak 70 % osobních vlaků mezi Olomoucí a Nezamyslicemi.

České dráhy objednaly u společnosti Škoda Vagonka, dceřiné firmy největšího českého výrobce kolejové techniky Škoda Transportation, celkem 19 vlaků za téměř 2,5 miliardy Kč, z toho 3 třívozové soupravy jsou určeny pro Olomoucký kraj. Na jejich financování se podílí také Regionální operační program Střední Morava. Pořizovací hodnota jedné jednotky je 144 mil. Kč, celkové náklady na nákup tří nových vlaků tak činí 432 mil. Kč a regionální operační program se podílel na financování ze 40 %, částkou 173 mil. Kč. Šedesát procent pořizovací hodnoty vlaků, 259 mil. Kč, uhradí České dráhy z vlastních prostředků.

Technické parametry souprav RegioPanter

  • délka vlaku: 79,4 metru
  • počet vozů: 3
  • počet hnaných podvozků: 3
  • počet běžných podvozků (bez pohonu): 3
  • počet míst 1. třídy: 9
  • počet míst 2. třídy: 232
  • výkon: 2040 kW
  • maximální rychlost: 160 km/h
  • 65 % podlahy je v tzv. nízkopodlažním provedení (v úrovni moderních nástupišť výšky 550 mm).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj: Další cenové zvýhodnění jízdenek pro seniory a hendikepované

7:31 Královéhradecký kraj: Další cenové zvýhodnění jízdenek pro seniory a hendikepované

Společně s novými jízdními řády, které vstoupí v platnost 15. prosince, rozšiřuje Královéhradecký kr…