Vzhledem k tomu, že se pod povrchem pravděpodobně nachází zbytky nevybuchlé munice z II. světové války, může dojít v případě potřeby jejího zneškodnění k omezení železniční dopravy na tratích Přelouč – Pardubice hl.n., Pardubice hl.n. – Pardubice-Rosice nad Labem a Pardubice-Rosice nad Labem – Medlešice. Bezpečnostní opatření při likvidaci výbušnin mohou být rozšířena také o evakuaci pardubického hlavního nádraží. Práce v Paramu potrvají několik týdnů.
České dráhy pro takový případ připravily dopravní opatření, která počítají s odklony SC Pendolin a expresních vlaků Praha – Olomouc (a dále) z Prahy přes Hradec Králové do Chocně, s odklony expresních vlaků Praha – Brno přes Havlíčkův Brod a se zavedením alternativní autobusové dopravy za regionální vlaky. Zastávkové rychlíky v případě vyhlášení opatření k likvidaci nalezené munice budou v úseku Choceň – Praha zrušeny zcela.
„Bohužel nelze předem odhadnout kdy a v jakém rozsahu může dojít k evakuaci obyvatel a k zastavení dopravy,“upozorňuje ředitel Krajského centra osobní dopravy v Pardubicích Michal Štěpán. „Omezení se mohou vyskytnout kdykoliv během následujících týdnů v době prací, tedy v pracovních dnech mezi sedmou až sedmnáctou hodinou. České dráhy budou cestující informovat vývěskami ve stanicích, prostřednictvím svého personálu i webu. Zákazníci však musí počítat s tím, že konkrétní informace budou k dispozici jen velmi krátce před samotným omezením a následná organizace náhradní dopravy bude operativní.“
S ohledem na omezenou kapacitu odklonové trati přes Hradec Králové tudy pojedou pouze expresní vlaky a vlaky noční dopravy. I tak bude docházet ke značným zpožděním odkloněných vlaků. „Jízdní řády alternativní autobusové dopravy, stejně jako náhradní dopravy vedené v úseku Pardubice-Pardubičky až Choceň budou zveřejněny ještě před zahájením prací. V případě evakuace pardubického hlavního nádraží bude alternativní autobusová doprava zajišťována přes zastávku MHD Masarykovo náměstí v centru Pardubic, kde budou zajištěny i přestupní vazby mezi jednotlivými linkami nahrazujícími vlaky do Rosic, Medlešic, Přelouče a Pardubiček,“ dodává Michal Štěpán.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy