„Nové motorové jednotky podstatným způsobem zkvalitní cestování na frekventované trati Plzeň – Domažlice. Při výběrovém řízení jsme přihlíželi k požadavkům regionů a jejich zástupců, kteří regionální spoje objednávají. Věřím, že budou s vítězným vozidlem spokojeni stejně jako naši cestující v Plzeňském kraji,“ uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.
„Další moderní vůz v Plzeňském kraji jistě zvýší počty cestujících železniční dopravou a současně zvětší oblibu cestování vlakem. Plzeňský kraj dlouhodobě preferuje železniční dopravu jako páteřní, z níž vybíhají boční autobusové trasy,“ řekl hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.
České dráhy objednaly celkem u polského výrobce PESA Bydgoszcz 31 vlaků za téměř 2 miliardy Kč. Kromě Plzeňského kraje budou tyto moderní regionální vlaky jezdit ještě v Karlovarském, Ústeckém a Zlínském kraji.
České dráhy nová regionální vozidla pro Plzeňský kraj pořizují v rámci Regionálního operačního programu Jihozápad, a to ve dvou projektech: šest jednotek v projektu Moderní železniční vozidla pro Plzeňský kraj a jednu jednotku v projektu Moderní železniční vozidla pro Plzeňský kraj II. Cena motorové jednotky činí 64 milionů Kč, podíl dotace na jednotku dosahuje výše až 35 %.
Dále budou do Plzeňského kraje dodána ještě další 2 totožná vozidla, které České dráhy hradí výhradně z vlastních zdrojů. Celkový počet jednotek RegioShark pro Plzeňský kraj je 9 v celkové hodnotě 577 118 016 Kč. První čtyři budou v Plzeňském kraji k dispozici do konce letošního roku, všechny jednotky začnou v provozu jezdit do poloviny roku 2013.
V rámci zkušebního provozu budou nové jednotky jezdit kromě domažlické trati také v úseku Plzeň – Plasy na žatecké trati a v neděli také na trase Plzeň – Rokycany.
Charakteristika vozidel RegioShark
Maximální rychlost vozidla je 120 km/h, délka vlaku je 44 metrů, počet míst k sezení je 120, z toho je 15 sedaček sklopných a 9 míst je v 1. třídě, celková kapacita vlaku je 240 osob. Vlak je vybaven uzavřeným systémem WC v bezbariérové úpravě, prostorem pro jízdní kola, klimatizací, audiovizuálním informačním systémem. Výkon vlaku je téměř 800 kW. Vlak nabízí:
- moderní, světlý a dobře přehledný interiér;
- bezbariérový nástup do prostor se sníženou podlahou;
- bezbariérové WC s uzavřeným systémem WC, které lze využívat i ve stanici;
- audiovizuální informační systém;
- klimatizaci;
- moderní ergonomické sedačky potažené textilem;
- centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře, které jsou snadno ovladatelné tlačítky;
- univerzální prostory pro kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla.
- Vlak je ekologický a vysoce bezpečný, odpovídá současným přísným ekologickým a bezpečnostním požadavkům.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy