České dráhy ve spolupráci s organizátory vypraví nové osobní vlaky o víkendech, ve dnech závodů posílí většinu pravidelných spojů mezi Žďárem nad Sázavou, Novým Městem na Moravě a Tišnovem. O víkendech posílí dopravce i vybrané osobní vlaky z Havlíčkova Brodu a zpět a také rychlíky mezi Prahou a Brnem zastavující ve Žďáru nad Sázavou. Jedna z nejkratších přístupových tras na závodiště vede od zastávky Nové Město na Moravě zastávka.
„Po dobu konání mistrovství světa budou dopravu ve vybraných časech mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě zajišťovat spojené třívozové jednotky Regionova, případně jiné kapacitní soupravy. Ve všední dny je nabídka osobních vlaků ve špičce každou hodinu, o víkendech každé 2 hodiny. Navíc v sobotu 9. a 16. a v neděli 10. února pojedou mimořádné vlaky v 19:40 ze Žďáru nad Sázavou a ve 20:06 z Nového Města na Moravě. České dráhy posílí i spoje pokračující až do Tišnova nebo víkendové osobní vlaky z Havlíčkova Brodu a zpět,“ uvádí Lenka Horáková, ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Jihlavě. Přepravu vlakem zvolí i zájemci ze vzdálenějších míst, proto se posílí i vybrané víkendové rychlíky z Brna a Prahy přes Havlíčkův Brod zastavující ve Žďáru nad Sázavou.
České dráhy se spolu se Správou železniční dopravní cesty připravovaly na tuto významnou sportovní akci s větším předstihem. České dráhy kompletně zrekonstruovaly do konce roku 2011 výpravní budovy ve Žďáru nad Sázavou i Novém Městě na Moravě. Do žďárské budovy investovaly České dráhy téměř 40 mil. korun, do novoměstské pak 6,3 mil. korun. Obě nádraží jsou nyní důstojnou vstupní branou a poskytnou návštěvníkům příjemné prostředí.
Správa železniční dopravní cesty na Žďársku investovala téměř 120 mil. korun. Největší objem financí směřoval do Žďáru nad Sázavou. Výsledkem investic je zvýšení komfortu na nádražích a také vyšší bezpečnost železničního provozu. Ve Žďáru nad Sázavou se cestující dočkali nového podchodu, tří výtahů, nových schodišť na opravená nástupiště, nového osvětlení a nových informačních panelů v hale, podchodu i na nástupištích. Úpravami prošel i navazující traťový úsek do Nového Města na Moravě, na místní zastávce vzniklo nové nástupiště s bezbariérovým přístupem a staničním rozhlasem, zvýšilo se i zabezpečení dvou přejezdů. Rekonstrukcí prošlo i kolejiště ve stanici Nové Město na Moravě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy