Celkově tedy bude v provozu deset autobusů včetně záložních vozidel. Projekt společností Arriva Východní Čechy, ABB a ČEZ ESCO přispěje ke zlepšení životního prostředí a k moderní městské hromadné dopravě.
„Z Trutnova se dnešním dnem stává naprostý unikát v rámci celé České republiky, co se ekologizace a modernizace městské hromadné dopravy týče. Nová flotila autobusů je oproti klasickým vozům mnohem šetrnější k přírodě, což naši občané přivítají,“ vysvětluje Ivan Adamec, starosta města Trutnova.
V provozu se od února objeví celkem sedm nových ekologických autobusů. Z toho jsou čtyři elektrobusy Škoda 26 BB a tři autobusy SOR NBG 18. „Kratší elektrobusy jsme vybírali zejména s ohledem na místní členitý terén a obtížné zimní podmínky. Vedle elektrobusů nasadíme ještě trojici kloubových autobusů na zemní plyn,“ říká Jindřich Poláček, předseda představenstva společnosti Arriva Východní Čechy, a doplňuje: „Cestujícím tak nabídneme příjemné cestování v nízkopodlažních, klimatizovaných a ekologických autobusech vybavených moderním odbavovacím systémem s možností bezhotovostní platby bezkontaktní bankovní kartou.“ V Trutnově bude po uvedení vozidel do provozu jezdit celkem šest vozidel na CNG a čtyři elektrobusy.
Jak probíhá nabíjení elektrobusů
Dobíjení elektrobusů zajistí jedna rychlodobíjecí stanice dodaná společností ČEZ ESCO a čtveřice normálních dobíjecích stanic Škoda. Energie na provoz dobíjecího areálu pro elektrobusy je zajištěna přímým napojením na Elektrárnu Poříčí ze Skupiny ČEZ. Připojení dobíjecích stanic, dodávku rozvodů a další navazující služby pak bude zajišťovat společnost ČEZ ESCO. „Vedle rozvodů pro kompletní pětici dobíjecích stanic zajistíme jejich servis a provozování po dobu pěti let, včetně služby Next Business Day, tedy zprovoznění stanice v co nejkratším čase, pokud by došlo k poruše. Počítáme také se sběrem naměřených dat a vyhodnocováním provozu celého systému. Zařídili jsme klientovi rovněž vše kolem financování naší dodávky,“ doplňuje za ČEZ ESCO generální ředitel Kamil Čermák.
Unikátem celého řešení je první tuzemská instalace rychlodobíjecí stanice ABB umožňující nabíjení o výkonu až 150 kW. Tato stanice je schopná doplnit většinu kapacity baterií elektrobusu za několik desítek minut. Navíc je doplněna rozsáhlou řadou prvků v oblasti konektivity, včetně dálkového monitorování, řízení, diagnostiky a aktualizace softwaru. „Nejmodernější nabíjecí stanice ABB má významné přínosy pro provozovatele veřejné dopravy v Trutnově i v dalších městech, která hodlají zavést ekologickou veřejnou dopravu. O nabíjecí technologii založenou na mezinárodních normách projevilo zájem již několik měst v České republice. Na přání zákazníka může ABB rovněž nabídnout krátkodobý pilotní projekt. V jeho rámci si zákazníci vyzkouší nabíjecí zařízení na konkrétní dopravní lince a na základě tohoto zkušebního provozu pak vyhodnotí technické i společenské přínosy řešení ABB. Jsme přesvědčeni, že naše technologie významně přispějí k lepšímu životu obyvatel měst,“ uvedla Tanja Vainio, generální ředitelka ABB ČR.
Vybrané technické specifikace vozidel
Kloubový autobus na CNG (3 ks) |
Elektrobusy (4 ks) |
|
Obchodní označení |
SOR NBG 18 |
ŠKODA 26BB |
Délka autobusů (mm) |
18 750 mm |
12 000 mm |
Obsaditelnost: míst celkem míst k sezení ke stání |
144 44 100 |
65 28 + 3 (sklopné sedačky) 34 |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva