ČEZ: Energetici za první rok sdílených jízd uspořili přes 40 tun CO2

06.06.2021 20:32 | Zprávy

Přesně rok využívají k cestě do práce zaměstnanci Jaderné elektrárny Dukovany i její dodavatelé systém sdílených jízd, díky kterým nebylo do ovzduší vypuštěno přes 40,5 tuny CO2.

ČEZ: Energetici za první rok sdílených jízd uspořili přes 40 tun CO2
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Systém, který efektivně funguje v několika světových metropolích, energetici spustili 3. června loňského roku a za prvních dvanáct měsíců sdíleně najeli 239 916 km a přepravili 11 106 spolucestujících. K zapojení do ekologičtějšího a efektivnějšího dojíždění zaměstnance motivují i parkovací místa vyhrazená pro auta s jedním a více spolucestujícími.

Šňůra aut a v každém jen řidič, to je obvyklá realita dojíždění do práce. Celosvětový trend přednostního využívání osobních aut k přepravě do zaměstnání, který vede k nárůstu aut na silnících i na parkovištích, se ale Jaderné elektrárně Dukovany podařilo zvrátit. Do speciální aplikace HitchMe, která umožňuje koncept sdílení jízd, se za první rok zapojilo 807 pracovníků z asi dvou tisícovek zaměstnanců a dodavatelů. 

„Rychlost, se kterou začali zaměstnanci používat aplikaci pro sdílenou jízdu, nás mile překvapila. Přes devět tisíc spolujízd dokazuje, že našim zaměstnancům záleží na odpovědném chování. Tento pilotní projekt se v Dukovanech osvědčil, a proto zavedení podobných konceptů zvažujeme také v našich dalších lokalitách,“ vysvětluje členka představenstva Skupiny ČEZ Michaela Chaloupková. 

Sdílená doprava do zaměstnání prospívá životnímu prostředí: snižuje emise, prašnost a hluk. Navíc zvyšuje pružnost i rychlost dopravy a šetří účastníkům peníze za cestu do práce. V Dukovanech, které jsou jedním z největších bezemisních zdrojů v republice, se rozhodli zaměstnance a dodavatele motivovat k vyzkoušení spolujízdy i prostřednictvím vyhrazených parkovacích míst. Denně totiž do jaderné elektrárny na rozhraní Vysočiny a Jihomoravského kraje dojíždí kolem 2000 zaměstnanců a dodavatelů. Největší dopravní zatížení je v období odstávek, z nichž jedna právě probíhá na třetím výrobním bloku. 

„Už první měsíce ukázaly účinnost systému. Během prvního roku se do něj zapojilo 807 uživatelů, díky kterým denně šetříme nejen desítky parkovacích míst, ale především naši planetu. Těch 278 022 ušetřených kilometrů navíc přispívá ke zvýšení dopravní bezpečnost,“ sdělil Roman Havlín, ředitel jaderné elektrárny Dukovany. Zájem zaměstnanců o sdílenou jízdu je dlouhodobý a počet uživatelů aplikace HitchMe každý měsíc narůstá.

Na aktivity spojené s udržitelným rozvojem a ochranou životního prostředí se dukovanská elektrárna soustřeďuje dlouhodobě nejen prostřednictvím podpory regionu, ale také přímo v rámci provozu elektrárny. Vedle významného snižování energetické spotřeby při výrobě bezemisní elektřiny i postupného snižování spotřeby surové vody investují také do budování dobíjecích stanic pro elektromobily a elektrokola, nebo do budování vsakovacích zařízení na dešťovou vodu. Přímo v areálu elektrárny a v jejím těsném okolí založili energetici užitnou bylinkovou zahrádku, vysadili nový ovocný sad i jadernou vinici. Zkrátka nepřichází ani fauna: elektrárna podporuje hnízdění sokolů stěhovavých, výskyt bobrů a dalších zvířat žijících přímo v areálu elektrárny nebo její blízkosti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…