Nejhorší situace z pohledu počtu omezených odběrných míst je v kraji Karlovarském (přes 4700 odběrných míst na Chebsku) a v kraji Plzeňském (3600 odběrných míst na Domažlicku a Klatovsku). Dále evidujeme bez napětí zhruba tisícovku odběrných míst v kraji Olomouckém, další tisícovku v kraji Královehradeckém. Dalších zhruba 800 odběrných míst pak v kraji Pardubickém a kolem 500 odběrných míst v kraji Středočeském. Běžná poruchovost a minimální počet odběratelů bez elektřiny jsou na severu Čech i v kraji Moravskoslezském a Vysočina.
Jsme v terénu, pracujeme na obnovení dodávky elektřiny všem zákazníkům.
Nejhorší situace nastala ve čtvrtek 21. 12. v 21 hodin, kdy jsme na našem zásobovacím území evidovali přes 80 tisíc domácností bez elektřiny a řešili jsme na 80 poruch vysokého napětí a další desítky poruch na nízkém napětí.
Pracovníci poruchových čet okamžitě vyjížděli do terénu a pracovali na obnovení dodávky elektřiny. Práci stěžoval silný vítr i sněžení. Nejčastější příčinou poruch byl pád stromů a větví do vedení. Docházelo k přetrhání vodičů, poškození izolátorů.
V případě hlášení poruch je možné využít aplikaci PROUD, webový portál www.bezstavy.cz (který využilo od včerejšího večera dosud 12 tisíc uživatelů) nebo bezplatnou linku 800 850 860.
Call centrum ČEZ Distribuce odbavilo 21. 12. do půlnoci 1561 hovorů. Dalších asi 2350 hovorů odbavila virtuální asistentka EMA. Od půlnoci dosud call centrum odbavilo 516 hovorů a EMA dalších 556 hovorů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva