ČEZ: Polovina zákazníků šetří nebo úsporná opatření brzy plánuje

08.12.2022 19:33 | Komerční článek

Nejlevnější elektřina je ta, která se vůbec nespotřebuje. ČEZ proto podporuje své zákazníky v zavádění úsporných opatření, která jim v současné energetické krizi pomohou snížit účty za elektřinu a plyn. Ze samoodečtů, kterých letos zákazníci zadali rekordních 1,2 milionů, vyplývá, že lidé skutečně šetří. Potvrzuje to i průzkum, kde čtvrtina zákazníků ČEZ uvedla, že už šetřit začala a další čtvrtina je rozhodnutá, jaká opatření zavede. I díky tomu se většině zákazníků ČEZ Prodej teď od ledna nezvyšují zálohy.

ČEZ: Polovina zákazníků šetří nebo úsporná opatření brzy plánuje
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Pomoc a inspiraci hledá veřejnost mimo jiné i na poradenském portálu www.setrim.cz, který už využilo jeden milion návštěvníků. Nejčastěji na portálu vyhledávají informace o úsporách lidé, kteří plynem nebo elektřinou vytápějí nedostatečně zateplené nemovitost – ti mají zároveň největší potenciál k úsporám.

Zatímco ještě před rokem a půl lidé energiím věnovali méně než jednu hodinu za rok, současná energetická krize to změnila. Lidé se mnohem více zajímají o to, kolik za elektřinu a plyn zaplatí, a také o možnosti, jak svou spotřebu snížit a tím ušetřit. Začali například mnohem více provádět samoodečty energií: letos zadalo samoodečet už přes 1,2 milionu odběratelů, což je téměř trojnásobek oproti loňskému roku. I díky tomu se řadě zákazníků od ledna nezvyšují zálohy.

„Rádi bychom, aby zákazníci v pravidelných samoodečtech pokračovali, protože jim to umožní co nejlépe kontrolovat spotřebu. Zároveň nám samoodečty pomáhají nastavit zákazníkům co nejpřesnější zálohy. I proto si velmi ceníme toho, že před zastropováním si během října a listopadu provedlo samoodečet téměř 580 000 zákazník, tedy víc, než za celý loňský rok,“ uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Také z pravidelného průzkumu ČEZ mezi zákazníky vyplývá, že čtvrtina zákazníků největšího českého dodavatele již v letošním roce nějaká úsporná opatření zavedla, dalších 23 % je už rozhodnutých, jaké kroky ke snížení spotřeby podniknou. Jen 18 % zákazníků žádné úspory neplánuje.

Zákazníci rovněž očekávají, že při hledání informací, jak nejlépe ušetřit, jim poskytnou podporu a pomoc právě dodavatelé energií. Předpokládá to přes 80 % respondentů. Na webový portál www.setrim.cz, který ČEZ spustil letos v červenci si už: pro radu si na něj přišlo již přes milion zájemců, bannery s konkrétními tipy se zobrazily 170milionkrát. Šetřím.cz je tak významným zdrojem informací pro lidi, kteří chtějí mít energie pod kontrolou a aktivně řídit svoji spotřebu.

„V ČEZ Prodej se dlouhodobě zaměřujeme na to, abychom zákazníkům byli k dispozici i jako odborníci, kteří umějí relevantně poradit. Web www.setrim.cz ukazuje, že lidé mají zájem spořit energie a my je v tom rádi podpoříme. Proto na příští rok připravujeme další aktivity zaměřené na vzdělávání v oblasti energetických úspor,“ dodává Kadlec.

Portál Šetřím.cz funguje jako jednoduchá, intuitivní kalkulačka. Stačí zadat podlahovou plochu bytu či domu a zakliknout současný způsob vytápění. Stránka nejen okamžitě zobrazí srovnání s podobnými domácnostmi a současně ideální roční spotřebu, ale zároveň nabídne přehled desítek konkrétních opatření, jak jí dosáhnout. ČEZ data pro výpočty pravidelně aktualizuje, aktuálně tak navrhovaná opatření již zahrnují vládní zastropování cen platné od ledna. Lidé díky tomu získají reálnou představu o tom, kolik mohou pomocí jednotlivých opatření uspořit, a to jak v kilowatthodinách, tak i v penězích. Nejčastěji na portálu vyhledávají informace o úsporách lidé, kteří plynem nebo elektřinou vytápějí nedostatečně zateplené nemovitost – ti mají zároveň největší potenciál k úsporám. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Datové schránky jsou u občanů stále oblíbenější, už si jich zřídili přes milion

19:15 Úřad vlády: Datové schránky jsou u občanů stále oblíbenější, už si jich zřídili přes milion

Zájem o využívání datových schránek neustále narůstá. Nedávno byla zřízena již miliontá datová schrá…