Tisíce nových elektroaut na českých silnicích a více než stovka nových dobíjecích stojanů ČEZ. To jsou hlavní důvody loňského 25% růstu odběrů energie v největší české síti veřejných stanic. Mapa dobíjecích bodů rozprostřená od Mariánských Lázní po Třinec je svou hustotou srovnatelná s pokrytím standardních řetězců klasických čerpacích stanic. Rozšiřuje se investicemi Skupiny ČEZ i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF) a prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava.
V Moravskoslezském kraji ČEZ aktuálně provozuje 51 veřejných dobíjecích stanic (z toho 38 rychlodobíjecích). Kromě krajské metropole Ostravy jsou také Bohumíně, Českém Těšíně, Frýdku-Místku, Karviné, Opavě, Třinci a na dalších místech. Loni řidiči e-aut na těchto stanicích odebrali celkem 265 031 kWh ekologické energie, tj. palivo pro 7361 plně nabitých elektromobilů střední třídy nebo dost energie pro 44 e-aut na cestu kolem světa).
V roce 2021 řidiči odebrali celkem 151 775 kWh. Meziročně tak odběry na stojanech ČEZ v Moravskoslezském kraji vzrostly o více než 74 %. „Nejvíce energie řidiči načerpali u ostravských Kauflandů Výškovická, Vítkovická a Mariánské Hory a také u Kauflandu v Novém Jičíně,“ upřesnil mluvčí ČEZ Vladislav Sobol.
Stejně jako v přechozích letech byly stojany ČEZ i loni hlavním dodavatelem energie do baterií elektromobilů a tahounem rozvoje dobíjecí infrastruktury v České republice. Řidiči u nich během 265 tisíc zastavení načerpali přes 4,4 milionu kWh certifikované bezemisní elektřiny pocházející z obnovitelných zdrojů. Takové množství energie by umožnilo cestu kolem světa koloně 733 elektromobilů. Celkový instalovaný výkon všech stojanů v síti ČEZ přesáhl koncem roku 35 MW, což je např. ekvivalent středně velké vodní elektrárny zásobující elektřinou domácnosti 80tisícového města.
„Letos cílíme znovu na více než 20procentní růst odběrů a výrazné překročení hranice načerpaných pěti milionů kWh. Mělo by se to podařit i díky zrychlení výstavby ultrarychlých stojanů, kterých zprovozníme asi čtyřicet. Tyto stanice doplněné v jednotlivých lokalitách o standardní 50kW stojany jsou zárukou, že časy samotného dobíjení i čekání na něj se významně zkrátí. Česká republika má v podílu ultrarychlých a rychlých stanic v síti před Evropou náskok a rádi bychom jej i díky zkvalitňování naší sítě pomohli udržet,“ říká ředitel elektromobility ČEZ Tomáš Dzurilla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva